این بیماری ها را با چای سبز دور بزنید

اثر چای سبز بر چربی خون شواهد نشان می دهد که خوردن چای سبز (green tea)، ولی نه چای سیاه(black tea) ، از بیماری کرونر قلب پیشگیری می کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شواهد نشان می دهد که خوردن چای سبز (green tea)، ولی نه چای سیاه(black tea) ، از بیماری کرونر قلب پیشگیری می کند.

بهداشت نیوز نوشت؛ در بیماری کرونر قلب یک یا تعداد بیشتری از شریان های کرونر که مسئول خونرسانی به قلب هستند بر اثر رسوب چربی (کلسترل و تری گلیسرید) در دیواره آنها مسدود می شوند، در نتیجه خونرسانی به قلب مختل می شود که ممکن است منجر به آنژین قلبی یا سکته قلبی شود.

این خاصیت چای سبز ناشی از اثرات آنتی اکسیدانی، کاهنده چربی و پرفشاری خون، ضدالتهاب و ضدانعقادی آن است. چای سبز غنی از موادی به نام پلی فنل ها مانند epigallocatechin gallate  است که اثرات محافظ قلب از جمله کاهنده چربی خون  دارند.

مطالعات نشان داده که چای سبز، غلظت خونی کلسترل تام و نوعی کلسترل مضر به نام LDL-C را کاهش می دهد ولی تاءثیری بر غلظت کلسترل مفید خون یعنی HDL-C و تری گلیسرید ندارد.

تاثیر چای سبز بر غلظت چربی های خون با افزایش مدت مصرف آن بیشتر می شود. خوردن چای سبز بی ضرر است ولی مصرف مقادیر زیاد آن بخصوص در زنان باردار ممکن است موجب کمبود آهن و فولات بدن شود.    

 

دیدگاه تان را بنویسید