بهترین ظروف برای دم کردن چای سبز چیست؟

استفاده از ظروف چینی و سپس شیشه‌ای بهترین گزینه برای دم کردن چای سبز هستند.

لینک کوتاه کپی شد
جی پلاس، در حالت کلی، شما می‌توانید چای سبز را از طریق دم کردن برگ‌های چای سبز، چای سبز کیسه‌ای و یا پودر چای سبز آماده و دم کنید.

سلامت نیوز نوشت؛ روش تهیه چای از این سه طریق، بسیار مشابه است بنابراین ما در زیر فقط طریقه دم کردن برگ‌های چای سبز را آورده‌ایم. شما می‌توانید در صورت تمایل به استفاده از چای سبز کیسه‌ای و یا پودر چای سبز نیز مشابه دستور زیر عمل کنید.

برای دم کردن چای سبز، استفاده از ظروف چینی و سپس شیشه‌ای بهترین گزینه هستند؛ زیرا این ظروف به خوبی طعم و عطر چای را حفظ می‌کنند.

از جمله ظروف مناسب برای دم کردن چای سبز، لیوان دمنوش چینی یا شیشه‌ای است. تهیه چای سبز در این لیوان، هم راحت‌تر است و هم به دلیل داشتن صافی، جداکردن برگ‌های چای سبز از آن، آسان‌تر می‌باشد.

در مقابل بهتر است تا حد امکان از ظروف آلومنیومی، برنجی و مسی استفاده نکنید چون این ظروف، علاوه بر این که طعم و عطر چای را تغییر می‌دهند، به علت واکنش‌های شیمیایی، ممکن است سلامت شما را به خطر بیندازند.

متناسب با میزان آب، از مقدار معینی چای سبز در آن استفاده کنید

مقدار مناسب چای سبز برای ۱ لیوان آب، ۱ قاشق چای‌خوری می‌باشد. شما می‌توانید برحسب ذائقه خود، این نسبت را تغییر دهید؛ زیرا با تغییر این نسبت، طعم چای هم تغییر می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید