ورود به «تنگه واشی» ممنوع شد

همزمان با ادامه هشدار وضعیت نارنجی سیل در فیروزکوه، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان از تعطیلی تمام جاذبه‌های طبیعت‌گردی و گردشگری فیروزکوه تا پایان مردادماه و جلوگیری از ورود گردشگران به منطقه «تنگه واشی» خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محمد حسن باب‌الحوایجی ـ رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فیروزکوه - گفت: به دلیل پیش‌بینی بارش‌های رگباری و جاری شدن سیل و با مصوبه ستاد بحران شهرستان فیروزکوه، از ورود گردشگران به جاذبه‌های گردشگری، روستاها و مسیرهای طبیعتگردی این شهرستان تا ۳۱ مردادماه جلوگیری می‌شود.

او افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی و انتظامی در راستای اجرای مصوبه ستاد مدیریت بحران تلاش می‌کنند تا از ورود گردشگران به ویژه در منطقه «تنگه‌واشی» و روستای «جلیزجند» جلوگیری شود.

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری فیروزکوه همچنین گفت: در صورت پیش‌بینی ادامه بارش‌ها، تعطیلی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نیز از گسترش سامانه بارشی و شروع بارش‌ها در برخی مناطق فیروزکوه خبر داد و با اعلام وضعیت نارنجی نسبت به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آب گرفتگی معابر، جاری شدن آب در مسیل‌ها، برای روزهای پایانی هفته هشدار داد و از همه شهروندان و گردشگران خواست، ضمن اجتناب از فعالیت‌های گردشگری و حضور در حاشیه رودخانه‌ها نسبت به ترددهای درون و برون‌شهری به ویژه مناطق جنوبی شهر فیروزکوه از جمله چمن کلفور، خیابان تختی و خیابان پاسداران احتیاط لازم را داشته باشند و از توقف در این نقاط خودداری کنند.

با وجود این هشدارها اما اجرای تورهای تنگه واشی بدون ممانعت و محدودیت برای روزهای پیش‌رو و در ادامه ماه مرداد، در حال تبلیغ است. روز گذشته نیز تعدادی از گردشگران در منطقه تنگه گرفتار سیلاب شده بودند که مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران از نجات ۱۸ نفر تا کنون خبر داده است. شاهین فتحی گفته بود: به علت صعب‌العبور بودن منطقه و نبود امکان دسترسی جاده با توجه به جاری شدن سیلاب، یک فروند بالگرد برای نجات جان این گردشگران به منطقه تنگه واشی اعزام شد.

تنگه واشی در فاصله حدودی ۱۷ کیلومتری فیروزکوه و در مسیر روستای جلیزجند واقع شده که با وجود آبشار، حوضچه‌های عمیق آبی و رودخانه، یکی از تفرجگاه‌های تابستانی تهرانی‌ها به شمار می‌آید و معمولا در فصل تابستان و از نیمه مردادماه با ازدحام جمعیت و انبوه گردشگران مواجه است.  

 

دیدگاه تان را بنویسید