نرمی استخوان با مصرف ویتامین دی درمان می‌شود؟

یک فوق تخصص جراحی زانو و لگن با اشاره به درمان نرمی استخوان مطرح کرد: تصور عامه این است که نرمی استخوان با مصرف ویتامین دی باید درمان شود اما این مورد، فقط یک نکته در درمان نرمی استخوان است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دکتر مرتضوی در مورد ارتباط ویتامین دی و درمان نرمی استخوان گفت: بسیاری از افراد مبتلا به نرمی استخوان بعد از بررسی در آزمایشات آن‌ها مشخص می‌شود که ویتامین دی آن‌ها کم است. تصور عامه این است که نرمی استخوان با مصرف ویتامین دی باید درمان شود. 

نکات مهم در درمان نرمی استخوان

بهداشت نیوز نوشت؛ وی در مورد درمان نرمی استخوان عنوان کرد: دو نکته مهم در درمان نرمی استخوان وجود دارد. یکی این که ویتامین دی برای سلامتی استخوان‌ها باید به میزان کافی به بدن برسد و این بسیار مهم است. میزان نیاز بدن به ویتامین دی برای سلامت استخوان‌ها روزانه بین 3000 تا 4000 واحد است.  

مرتضوی افزود: نکته مهم این است که در درمان نرمی استخوان، وظیفه ویتامین دی این است که به جذب کلسیم کمک کند. بنابراین اگر ویتامین دی مصرف شود اما فرد کلسیم کافی مصرف نکند نرمی استخوان درمان نخواهد شد.

بنابراین اضافه کردن کلسیم در رژیم غذایی و یا کلسیم‌های مکمل جزئی از درمان نرمی استخوان است. پس درمان نرمی استخوان، ویتامین دی کافی به علاوه کلسیم است که منجر به بهبود علائم فرد خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید