بیماری که ۶۴ میلیون آمریکایی به آن مبتلا هستند

انجمن قلب آمریکا هشدار داد که از هر چهار بزرگسال آمریکایی یک نفر با یک اختلال کبدی ناشی از پرخوری زندگی می‌کند؛ بیماری که قشر وسیعی از افراد این جامعه را در معرض مرگ قرار می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از دیلی‌میل، انجمن قلب آمریکا هشدار  داد که از هر چهار بزرگسال آمریکایی یک نفر با یک اختلال کبدی ناشی از پرخوری زندگی می‌کند.

فارس نوشت؛ بیماری کبد چرب غیر الکلی زمانی رخ می‌دهد که چربی بیش از حد در کبد جمع شود و در مراحل اولیه هیچ علامت هشدار دهنده‌ای ایجاد نمی کند، اما پس از چندین سال می‌تواند باعث درد و ناراحتی در سمت راست بالای شکم و تورم شود.

کارشناسان تاکید می‌کنند، سکته‌های قلبی و مغزی خطرناکترین عارضه «کبد چرب غیرالکلی و هپاتیت مزمن ناشی از آن» ( NAFLD وNASH ) است؛ ضمن اینکه نزدیک به ۸۰ درصد مبتلایان قبل از مرگ بر اثر بیماری کبدی پیشرفته (سیروز جبران نشده) بر اثر سکته می‌میرند.

انجمن قلب آمریکا خواستار بهبود در میزان تشخیص این بیماری شد؛ پل دوئل، رئیس این انجمن و متخصص دیابت در دانشگاه اورگان هشدار داد که این وضعیت اغلب در طول اسکن‌های معمول مشخص نمی‌شود.

این بیماری شایع‌ترین مشکل کبدی در ایالات متحده است که از هر چهار بزرگسال یک نفر یا ۶۴ میلیون نفر را درگیر کرده است. برآوردها حاکی از آن است که سالانه بیش از یک میلیون بزرگسال بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

بیانیه انجمن قلب آمریکا در مجله «Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology» منتشر شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید