خواص این روغن برای لاغری و چربی سوزی

خواص روغن کنجد برای لاغری به داشتن فیبر و لیگنین بالای آن بازمی گردد که می تواند باعث لاغری و خصوصا رفع چربی دور شکم بشود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ انسان‌های اولیه در گذشته کنجد را کشت می‌کردند و از نقاشی‌هایی که از آن‌ها روی دیوار غارها به جا مانده می‌توان فهمید آن‌ها از کنجد به طور قابل توجهی در زندگی روزانه خود استفاده می‌کردند. کنجد یک دانه روغنی است و در بین دانه‌های روغنی، بیشترین میزان روغن را دارد. دانه کنجد ارزش غذایی بالایی دارد و سرشار از کلسیم است.

بهداشت نیوز نوشت؛‌ کنجد یکی از قدیمی ترین گیاهان خوراکی و مقاوم است و در شرایط کم آبی هم می تواند رشد کند. دانه های کنجد زیر پوسته تیره ای قرار دارند و برای مصرف روزانه این پوسته باید جدا شود. این دانه به دلیل خواص خوراکی و ارزشمندی که دارد، از گذشته بسیار مورد توجه انسان قرار گرفته و رد پای آن در بسیاری از محصولات خوراکی و غذاها دیده می شود. شاید برای شما جالب باش که کنجد به نام های سیم سیم، تیل، جین جلی و بنی سید شناخته می شده است. به طور دقیق مشخص نیست خاستگاه این دانه روغنی چه کشوری است؛ برخی ادعا دارند کنجد از قاره آسیا به سایر نقاط دنیا منتقل شد و برخی می گویند کنجد برای اولین بار در آفریقا کشف شد.

کنجد یکی از دانه های مفید و مغذی محسوب می شود که مواد معدنی زیادی را در خود جای داده است. این دانه ی دوست داشتنی حاوی مقدار زیادی ویتامین B6، تیامین، نیاسین، کلسیم، مس، منیزیم، آهن و فسفر است. به همین دلیل ارزش غذایی بالایی دارد. کنجد در مناطق مرطوب و گرم از جمله جنوب کشور کشت می شود.

ارزش غذایی کنجد چقدر است؟

دانه های کنجد حاوی مقدار زیادی سسامیناند و سسامولین هستند که هر دو ماده برای سلامت بدن مفیدند. این دو ماده باعث کاهش کلسترول و فشارخون می شوند. همچنین به جذب ویتامین E در بدن کمک می کند و باعث محافظت از کبد در برابر رادیکال های آزاد می شود.

فواید کنجد سیاه برای لاغری

یکی دیگر از مزیت های مصرف دانه های کنجد کمک به لاغری است. این دانه های دوست داشتنی منبع مقوی از پروتئین و اسیدهای آمینه هستند. این دو ماده ی مغذی در زمان رژیم غذایی به سلامت بدن کمک می کنند. افرادی که قصد لاغری دارند، می توانند روغن کنجد مصرف کنند و یا با مصرف دانه های کنجد، پروتئین مورد نیاز بدن را تأمین کند. در زمان رژیم لاغری بدن به پروتئین نیاز زیادی دارد که با مصرف این ماده ی غذایی تأمین می شود.

 

روغن کنجد یک ماده غذایی با ارزش و دارای خواص منحصر به فرد است. خواص روغن کنجد برای لاغری به داشتن فیبر و لیگنین بالای آن بازمی گردد که می تواند باعث لاغری و خصوصا رفع چربی دور شکم بشود. روغن کنجد به علت خواص دارویی و مزایای بسیار زیادی که برای سلامتی دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. دانه های آن نیز برای افزودن به غذا، سالاد و ... استفاده می شوند. این ماده خوراکی دارای مواد مغذی ضروری از جمله پروتئین، فیبر، بسیاری از ویتامین ها، آهن و امگا ۳ است و می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. بله درست خواندید، روغن کنجد می تواند به لاغر شدن شما کمک کند! مواد مغذی موجود در کنجد نه تنها به کاهش وزن کمک می کنند، بلکه به داشتن پوست سالم، مو های سالم، سم زدایی بدن، ترشح هورمون ها، حمایت از سلامت قلب و همچنین به برطرف کردن چربی دور شکم نیز کمک می کند.

آیا مصرف کنجد در کاهش وزن موثر هستند؟

کنجد یک منبع غنی از اسید های آمینه نظیر تریپتوفان و پلی فنل هاست. این ترکیبات به شما کمک می کند تا بتوانید مدت بیشتری رژیم غذایی کاهش وزن خود را حفظ کنید و به این ترتیب خواهید توانست به طور موثری چربی های شکمتان را بسوزانید.

چگونه می توان کنجد را به رژیم غذایی خود اضافه کرد؟

در طبخ غذاها، روی سالاد، برای سرخ کردن غذا، سبزیجات و ... می توان از روغن کنجد استفاده کرد و همچنین از خود دانه کنجد نیز می توان در غذا، سالاد، کیک و شیرینی و ساندویچ ها استفاده کرد. داشتن یک فعالیت بدنی منظم و یک رژیم غذایی متعادل بدون هیچ شکی، می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

خواص کنجد برای لاغری و چربی سوزی

یکی از مهمترین خواص کنجد خاصیت آن برای چربی سوزی در بدن است. چربی ها با فرستادن پیام هایی به مغز، باعث ترشح هورمون هایی می شوند که باعث می شوند تا ما احساس سیری کنیم. به طور کلی چربی های سالم با کاهش دادن گرلین یا همان هورمون گرسنگی، باعث می شوند تا فرایند چربی سوزی سرعت بیشتری بگیرد. در مورد چگونگی فرایند چربی سوزی با مصرف کنجد باید بدانید که ترکیبات فیتوشیمیایی خاصی که در دانه های کنجد هست و قسمت مهمی از خانواده لیگنان ها به شمار می روند، برای افزایش سوخت وساز بدن و در نتیجه برای افزایش چربی سوزی به طور چشمگیری سودمند هستند. در یک مطالعه ای که بر روی حیوانات صورت گرفت، به این نتیجه رسیدند که دانه های کنجد به عنوان یک خوراکی چربی سوز بسیار عالی محسوب می شوند و در ضمن لیگنان های موجود در کنجد تقویت مکانیسم های مهم کبد را به دنبال دارد. این لیگنان های کنجد می توانند با افزایش دادن فعالیت آنزیم های گوناگون کبد که وظیفه تجزیه ی اسیدهای چرب را بر عهده دارند، فرایند چربی سوزی را افزایش می دهند. اگر می بینید که امروزه مکمل های غذایی زیادی برای چربی سوزی یا بدنسازی در بازار وجود دارند، دقیقا به همبن علت است. این مکمل ها در بر دارنده عناصر فعال مشتق شده از دانه های کنجد هستند. اگر به خوردن شیرینی عادت دارید و چنان چه اشتهای مفرط دارید و می خواهید با پرخوری مبارزه کنید، اضافه کردن چربی های مفید و سالم به رژیم غذایی توصیه می شود. به ویژه افزودن چربی های گیاهی از قبیل تخم شربتی، تخم کتان و تخم آفتابگردان توصیه می شود.

دیدگاه تان را بنویسید