چرا چغندر برای دیابتی ها مفید است؟

چغندر دارای محتوای بالای آنتی‌اکسیدان است که به بهبود بسیاری از عوارض ناشی از دیابت نظیر آسیب‌های بینایی، عصبی و قلبی عروقی در افراد مبتلا کمک می کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سمیرا ربیعی عضو هیئت علمی دانشگاه با عنوان این مطلب که قند موجود در چغندر باعث افزایش ناگهانی قند خون نمی‌شود، افزود: به گفته وی، میزان قند موجود در چغندر در مقایسه با سایر سبزیجات بالاتر است اما به دلیل این که اندیس و بار گلیسمی آن بالا نیست، پس از خوردن، قند آن به آرامی وارد جریان خون فرد شده و باعث افزایش ناگهانی قند خون نمی‌شود، البته به شرط آن که هنگام پخت از افزودن شکر به چغندر خودداری شود.

مهر نوشت؛ ربیعی با اشاره به مزایای مصرف این ماده غذایی خاطرنشان کرد: چغندر دارای محتوای بالای آنتی‌اکسیدان است که با توجه به این محتوای بالای آنتی اکسیدانی به بهبود بسیاری از عوارضناشی از دیابت نظیر آسیب‌های بینایی، عصبی و قلبی عروقی در افراد مبتلا به این بیماری کمک می‌کند.

عضو هیئت علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با توجه به اگزالات و پتاسیم بالای موجود در چغندر، تاکید کرد: به دلیل بالا بودن میزان اگزالات و پتاسیم در چغندر به بیماران دیابتی که مبتلا به سنگ کلیه و نارسایی‌های کلیوی هستند باید در مصرف چغندر احتیاط کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید