تاثیر رژیم غذایی بر خطر ابتلا به کرونا

نتایج این مطالعه، رابطه بین غذاهای گیاهی سالم را با خطر کمتر ابتلا به کووید ۱۹ و عوارض شدید پس از عفونت نشان می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از ساینس دیلی، اگرچه مشکلات متابولیکی مانند چاقی و دیابت نوع ۲ با افزایش خطر ابتلاء به کووید ۱۹ و همچنین افزایش خطر بروز عوارض جدی پس از عفونت مرتبط است، اما تأثیر رژیم غذایی بر این خطرات ناشناخته است.

مهر نوشت؛ در مطالعه اخیر محققان بیمارستان عمومی ماساچوست، افرادی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌کردند، در هر دو مورد خطرات کمتری داشتند. به نظر می‌رسد تأثیرات مفید رژیم غذایی بر خطر ابتلاء به کووید ۱۹ در افرادی که در مناطق دارای محرومیت‌های اجتماعی و اقتصادی بالا زندگی می‌کنند بسیار مهم است.

«جوردی مرینو»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «گزارش های قبلی نشان می‌دهد که تغذیه نامناسب یک ویژگی مشترک در بین گروه‌هایی است که تحت تأثیر پاندمی بوده اند.»

در این مطالعه، داده‌های مربوط به ۵۹۲,۵۷۱ شرکت کننده براساس تکمیل یک نظرسنجی انجام شد. پرسشنامه درباره عادات رژیم غذایی این افراد قبل از پاندمی بود. کیفیت رژیم غذایی با استفاده از نمره رژیم غذایی گیاهی ارزیابی شد.

در طول مدت پیگیری این افراد، ۳۱,۸۳۱ شرکت کننده مبتلا به کووید ۱۹ شدند. بررسی ارزیابی‌ها نشان داد افرادی که بیشترین مصرف میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی شأن داشتند ۹ درصد کمتر با ابتلاء به کووید ۱۹ و ۴۱ درصد کمتر با خطر ابتلاء به نوع شدید کووید ۱۹ روبرو بودند.

محققان تاکید می‌کنند این نتایج به معنای نادیده گرفتن اهمیت واکسیناسیون و استفاده از ماسک نیست بلکه نشان می‌دهد که افراد می‌توانند با توجه به رژیم غذایی شأن تا حدودی خطر ابتلاء به کووید ۱۹ را کاهش دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید