یک بار ابتلا به کرونا، مصونیت ایجاد نمی‌کند

محققان تأکید می‌کنند این تصور که فرد مبتلا به کرونا ایمنی خوبی در برابر ویروس دارد، اشتباه است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از الشرق الاوسط، برخی از افرادی که قبلاً به "کووید۱۹" آلوده شده اند، تصور می‌کنند که در برابر عفونت مجدد با این ویروس محافظت شده اند و نیازی به واکسیناسیون ندارند و برخی دیگر از کسانی که قبلاً آلوده بودند، فکر می‌کنند که یک دوز واکسن برای آن‌ها کافی است.

یک مطالعه جدید توسط دانشگاه نورث وسترن در ایالات متحده که در ۳۰ آگوست در گزارش‌های علمی منتشر شد، نشان می‌دهد که ابتلای قبلی به تنهایی سطح بالایی از آنتی بادی‌ها در برابر ویروس کرونا یا پاسخ قوی پس از تنها یک دوز از دو دوز واکسن را تضمین نمی‌کند.

این مطالعه جدید شامل ۲۷ بزرگسال واکسینه شده در منطقه شیکاگو بود که قبلاً آزمایش ویروس در برخی از آن‌ها مثبت بود و دو تا سه هفته پس از دریافت دوز اول و دوز دوم واکسن "Pfizer" یا "Moderna" آزمایش خون دادند. ماه‌ها بعد از دوز دوم محققان نمونه‌های خون را برای وجود آنتی بادی‌ها در برابر ویروس کرونا تجزیه و تحلیل کردند.

هنگامی که محققان نمونه خون شرکت کنندگان را حدود سه هفته پس از دریافت دوز دوم واکسن آزمایش کردند، سطح متوسط ​​بازدارندگی ۹۸ درصد بود که نشان دهنده سطح بسیار بالای آنتی بادی‌های خنثی کننده است.

اما سطح آنتی بادی‌ها در برابر انواع جدید به طور قابل توجهی پایین‌تر بود و از ۶۷ تا ۹۲ درصد متغیر بود و نمونه‌های خون افراد مبتلای قبلی که دو ماه پس از دریافت دوز دوم واکسن جمع آوری شده بود نیز نشان داد که پاسخ آنتی بادی حدود ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

یافته دیگر این بود که شرکت کنندگانی که علائم متعددی از "کووید۱۹" داشتند نسبت به افرادی که علائم خفیف یا بدون علائم بودند واکنش ایمنی قوی تری نسبت به واکسن‌ها داشتند.

بسیاری از مردم و بسیاری از پزشکان تصور می‌کنند که هرگونه تماس قبلی با ویروس باعث مصونیت مجدد در برابر عفونت می‌شود و بر اساس این منطق، برخی از افرادی که قبلاً در معرض واکسیناسیون قرار گرفته اند معتقدند به واکسن نیاز ندارند، در حالی که این مطالعه نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض ویروس سطح بالایی از آنتی بادی‌ها را تضمین نمی‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید