برای خداحافظی با گره خوردن مو‌ها چه کنیم؟

مو‌های درهم و برهم و گره خورده می‌توانند شما را بسیار آزرده و کلافه کنند؛ بنابراین راه‌هایی برای مبارزه با آن‌ها وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از الاهرام، استفاده از ابزار‌های گرمایشی، سشوار و روش‌های نامناسب شستشو و برخی مدل‌های مو منجر به گره خوردن موها می‌شود، اما استفاده از محصولات مناسب و آبرسانی درست به موها، می‌تواند از گره خوردن آن جلوگیری کند.

در این گزارش لیستی از روش‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن ها، از گره خوردن تار‌های موی خود جلوگیری کنید ارائه می‌شود.

۱. نرم کننده مو

فقط شستشوی مو با شامپو کفایت نمی‌کند، بنابراین همیشه در پایان برای حفظ رطوبت مو‌های خود، از نرم کننده‌ای آغشته می‌شوید که رطوبت آن را قفل می‌کند. بهتر است بگذارید نرم کننده تا چند دقیقه روی مو‌های شما بماند سپس شستشو دهید.

با استفاده از انگشتان خود تمام گره‌ها را از بین ببرید و آن‌ها را با دقت از بین رشته‌های مو بردارید، این به شما کمک می‌کند تا مو‌های شما بدون شکستگی صاف شود، سپس با استفاده از یک شانه دندان پهن ومو‌های خود را به آرامی شانه کنید.

۲. از شانه دندانه پهن استفاده کنید

بهتر است از شانه یا برس باریک روی مو‌های درهم استفاده نکنید، اگرچه ممکن است استفاده از برس مو وسوسه انگیز باشد، زیرا گره گشایی را راحت می‌کند، اما باعث پاره شدن مو و آسیب بیشتر می‌شود، بنابراین در عوض از شانه دندان پهن استفاده کنید، زیرا گره‌ها را با کارایی بیشتری از بین می‌برد بدون اینکه مو‌های شما بیش از حد کشیده شود، همیشه از انتهای مو‌ها شروع و به سمت ریشه آن حرکت کنید.

۳. با آب سرد بشویید

این یک مرحله ساده و در عین حال موثر است. شستن مو‌ها با آب سرد در انتهای دوش گرفتن باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود و از هرگونه شکستگی و گرفتگی جلوگیری می‌کند. انجام این کار همچنین باعث می‌شود مو‌های شما در جای خود قرار بگیرند.

۴. روش خشک کردن مو

پیچاندن مو‌ها بلافاصله بعد از دوش گرفتن با حوله، می‌تواند ریزش و شکستگی زیادی ایجاد کند و همچنین باعث تحریک ساختار پوست شده و منجر به شکافتن مو‌ها و وز شدن آن می‌شود، بنابراین در عوض، مو‌های خود را به آرامی خشک کنید و اجازه دهید تا هوا بخورد و اگر می‌خواهید موهایتان را سشوار بزنید، بگذارید قبل از سشوار کشیدن حدود ۸۰ ٪ در هوا خشک شود.

۵. هنگام خواب از مو‌های خود محافظت کنید

آیا می‌دانید هنگام خواب مو‌های شما گره می‌خورد؟ اصطکاک تار‌های مو می‌تواند گره‌هایی را ایجاد کند؛ برای مقابله با این موارد از یک روبالشتی ابریشمی استفاده کنید، زیرا باعث اصطکاک نمی‌شود و از گره خوردن مو‌های شما جلوگیری می‌کند، در مقابل از روبالشتی‌های نخی خودداری کنید، زیرا لمس آن‌ها خشن است و باعث خشکی مو می‌شوند.

۶. مو‌های خود را مرتبا چرب کنید

برای داشتن موی مرطوب، باید به طور منظم از روغن استفاده کنید که روغن نارگیل ارگانیک یک روش عالی برای مراقبت از مو است؛ کافی است مقداری روغن نارگیل گرم را روی مو‌های خود ماساژ دهید تا مرطوب شود. این ترفند برای انواع مو‌ها عالی عمل می‌کند. برای حصول نتایج طولانی مدت می‌توانید روغن نارگیل را با روغن جوجوبا و روغن زیتون مخلوط کنید و این مخلوط می‌تواند به طور موثری گره‌ها را از بین ببرد.

۷. از ماسک‌ها استفاده کنید

استفاده از ماسک مو یک بار در هفته می‌تواند به صورت چشمگیری بافت مو را بهبود بخشد و رطوبت آن را بازیابد و مو‌های شما را نرم کند. برخی از موثرترین ماسک‌هایی که می‌توانند مو‌های شما را دگرگون کنند ماسک ماست، عسل و روغن بادام است. این مواد را مخلوط کرده و قبل از شستن روی مو‌های خشک بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه روی آن بماند.

۸- از استفاده از ابزار‌های گرمایشی خودداری کنید

ابزار‌های گرمایشی مانند سشوار، صاف کننده‌ها و فر کننده‌ها می‌توانند مو‌های شما را کم حجم کنند. ممکن است دشوار باشد که از ابزار‌های حالت دهی خودداری کنید، اما اگر به طور منظم و بدون استفاده از هرگونه مواد محافظ حرارتی از آن‌ها استفاده کنید، می‌توانند مو‌های شما را خشک کنند.

۹. از محصولات حاوی الکل خودداری کنید

اگرچه طیف گسترده‌ای از محصولات برای مو وجود دارد که ادعا می‌کنند طبیعی هستند، اما در بسیاری از آن‌ها الکل وجود دارد که باید مراقب آن‌ها باشید.

 

دیدگاه تان را بنویسید