جی پلاس؛

هدیه هایی برای رزمندگان و رفتاری که امام را به شدت عصبانی کرد

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان در خاطرات خود به روزی اشاره کرده است که هدیه هایی را برای تبرک خدمت امام آورده بودند... .

لینک کوتاه کپی شد

‌به گزارش خبرنگار جی پلاس، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان از اعضای دفتر امام در خاطرات خود به روزی اشاره کرده است که قران های کوچکی را برای تبرک خدمت امام خمینی (س) می برند که این مساله، عصبانیت ایشان را در پی داشته است:

 

یک بار فردی تعدادی قرآن در قطع کوچک که فقط محتوی چند عدد از سوره های‌‎ ‎‌قرآن است را آورده بود تا پس از امضای امام برای رزمندگان جبهه ها هدیه برد. وقتی‌‎ ‎‌یکی از آقایان پاکت محتوی قرآن ها را برداشت و به طرف امام نزدیک کرد، امام به گمان‌‎ ‎‎آنکه طبق معمول که گاهی نبات و امثال آن را برای تبرک خدمتشان می بردیم دستشان را‌‎ ‎‌جلو آوردند ولی وقتی چشمشان به داخل پاکت افتاد فرمودند: «اینها چیست»؟ به عرض‌‎ ‎‌رسید: «قرآن هایی است که برای تبرک خدمت تان آورده اند.» امام که همیشه حرکاتش کاملاً‌‎ ‎‌آرام و معقول بود ناگهان به طور بی سابقه ای با شتاب و شدت مضطربانه ای دستشان را‌‎ ‎‌عقب کشیده و با لحن تند و عتاب آمیز فرمودند: «من قرآن را تبرک کنم؟» این چه‌‎ ‎‌کارهایی است که می کنید؟»

 

 

برشی از برداشتهایی از سیره امام خمینی (س)؛ ج 3، ص 10

 

دیدگاه تان را بنویسید