جی پلاس؛

روایت مرحوم محتشمی پور از وضعیت بحرانی کشور و آب پاکی که امام روی دستش ریخت

مرحوم محتشمی پور از یاران و همراهان امام و انقلاب اسلامی در خاطرات خود به شرایط بحرانی کشور، انتخابات مجلس و برخورد امام پرداخته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، در گفت و گویی که با مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر محتشمی پور انجام شده بود، وی به جریان تاکید امام خمینی (س) بر برگزاری انتخابات مجلس، وضعیت بحرانی کشور و آرامشی که امام به وی داد، پرداخته است که در ادامه مطلب این بخش از گفت و گو را پی می گیریم:

 

شما ببینید صدام شب انتخابات، یعنی شب بیست و یکم فروردین که فردای آن انتخابات برگزار می شد، فقط پنجاه موشک به تهران زد و تمام شهرهای مهم کشور را بمباران و موشک باران می کرد تا انتخابات برگزار نشود. اصلاً داخل تهران کسی نبود؛ همه رفته بودند مشهد یا اطراف شهر. ما در اطراف تهران، از جمله دماوند، کرج و... کمپ هایی درست کرده بودیم. شهرها همه تخلیه شده بود. در تهران حتی از مسئولان بلند پایه زمزمه هایی به گوش می رسید که انتخابات را به تعویق بیندازیم؛ به خصوص با توجه به این که شرایط به گونه ای بود که جناح محافظه کار احساس می کرد رأی لازم را نخواهد آورد. آن زمان فضا به گونه ای بود که نیروهای انقلاب، در مردم نفوذ داشتند. لذا فشار زیادی بود که انتخابات عقب بیفتد و مجلس تمدید شود.

 

من رفتم خدمت امام و گزارشی از وضعیت بحرانی کشور خدمتشان دادم و در ضمن عرض کردم صدام این حرکتی را که شروع کرده و شهرها را موشک باران می کند، بدین جهت است که از حضور مردم در انتخابات جلوگیری کند. امام فرمودند بحث موشک باران را بگذارید کنار. آیا از نظر داخلی شما می توانید امنیت کشور را برای انتخابات تأمین کنید؟ گفتم بله، ما در این زمینه مشکلی نداریم و کنترل امنیت داخلی کاملاً در دستمان است، اما جلوی موشک باران شهرها و ناامنی هایی که در اثر آن ایجاد می شود را نمی توانیم بگیریم. امام فرمودند ما هیچ مشکلی نداریم و انتخابات باید در روز موعود برگزار شود و مجلس سوم در روز هفتم خرداد باید تشکیل شود. ایشان با این سخن خود آب پاکی را ریختند روی دست من و وقتی از خدمتشان مرخص شدم، آرامش عجیبی پیدا کردم. مثل این که می دیدم روز هفتم خرداد است و مجلس تشکیل شده است؛ یعنی این قدر ملاقات ایشان و سخنانشان برایم اطمینان بخش بود.

 

اطمینان و آرامشی که امام به تک تک مسئولان مملکتی در شرایط بحرانی می دادند، حتی به فرماندهان نظامی در دشوارترین لحظات، رمز موفقیت ادارۀ کشور بود و اگر این نیروی معنوی وجود نداشت، در آن شرایط بحرانی حساس، ادارۀ مملکت امری در حد محال بود.

 

برشی از کتاب مجموعه آثار ۱۳: امام خمینی و اندیشه های اخلاقی-عرفانی(مصاحبه های علمی)

 

دیدگاه تان را بنویسید