جی پلاس؛

احکام مهمی که امام در دوم شهریور خطاب به مهندس بازرگان صادر کردند

امام خمینی در دوم شهریور دو حکم مهم خطاب به مهندس بازرگان صادر کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در دوم شهریور  سال ۵۸ مطابق با اول شوال ۹۹ در دو حکم جداگانه خطاب به مهندس مهدی بازرگان، نخست وزیر دولت موقت، بر دو موضوع مهم تاکید کردند. در حکم اول به تشکیل دادگاه به منظور محاکمۀ سریع خیانتکاران تاکید داشتند. متن حکم امام به شرح زیر است:

 

"جناب آقای مهندس مهدی بازرگان

با توجه به اینکه رؤسای ادارات کشوری و امنیتی و نظامی، جنایاتی علیه ملت ایران بر طبق شواهد و دلایل متقن و مستند انجام داده‌اند که قانوناً و شرعاً مستحق مجازات‌اند، بنابراین در اسرع وقت از طریق دادگستری، با تشکیل یک دادگاه انقلابی، برطبق مقررات اسلامی محاکمه، و به کیفر اعمال جنایت آمیزشان برسانید تا روح شهدای راه آزادی و استقلال، که در انتظار کیفر دژخیمان این قرن می‌باشد، تا حدی شاد گردد. والسلام علیکم.

باید حداکثر محاکم اینها دو روز باشد. اینها محکوم هستند لکن محاکمه در پیش خبرنگاران خارجی و داخلی شوند.

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج ۹، ص ۳۲۴

 

امام در حکمی دیگر به مهندس بازرگان بر حمایت از خانوادۀ شهدای نیروی انتظامی و پاسداران تاکید کردند. متن حکم امام به شرح زیر است:

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس بازرگان، نخست وزیر

برای بازماندگان شهدای قوای انتظامی، پاداشی در نظر بگیرید و بپردازید. و برای بازماندگان پاسداران، علاوه بر پاداش ـ نظیر ارتشیان ـ حقوق ماهانه، هزینه‌ ای با توافق هیأت دولت و شورای انقلاب مقرر دارید که برای همیشه به آنان بدهند.

1 شوال 99 / 2 شهریور 58

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی" 

 

صحیفه امام؛ ج ۹، ص ۳۲۵

دیدگاه تان را بنویسید