جی پلاس؛

تذکر امام به حاج احمدآقا درباره شیطان

حاج احمدآقا از برادران سپاه خواسته بودند تا نرده ای برای حفاظت از جان فرزند کوچکشان مقابل ایوان خانه بکشند که امام متوجه این موضوع شده و... .

لینک کوتاه کپی شد

‌‌جی پلاس: آن روزها سید علی کوچک بود و حاج احمد آقا خواسته بودند که نرده ای مقابل ایوان نصب کنند تا خطر بچه را تهدید نکند که امام نکته مهمی درباره نفوذ شیطان از همین کارهای کوچک را به ایشان یادآور شده بودند که در خاطره زیر به آن اشاره شده است:

 

حاج احمد آقا می گفت، روزی از برادران سپاه مستقر در بیت امام درخواست کردم‌‎ ‎‌جلوی ایوان بیت را یک نرده ای نصب کنند. وقتی برادران مشغول این کار شدند امام وارد‌‎ ‎‌شده، فرمودند: «احمد، چه کار می کنی؟» عرض کردم برای حفاظت جان علی (فرزندم)‌‎ ‎‌که خدای نکرده به پایین پرت نشود، از برادران خواسته ام نرده ای جلوی ایوان نصب‌‎ ‎‌کنند و این کار مرسومی در همۀ خانه هاست.

 

حضرت امام فرمودند: «شیطان از همین جا‌‎ ‎‌سراغ آدم می آید، اول به انسان می گوید منزل شما احتیاج به نرده دارد، بعد می گوید‌‎ ‎‌رنگ می خواهد، سپس می گوید این خانه کوچک است و در شأن شما نیست و خانۀ‌‎ ‎‌بزرگتر می خواهید و آرام آرام انسان در دام شیطان می افتد.

 

برشی از کتاب برداشت هایی از سیره امام خمینی(س)؛ ج ۱، ص؛ چاپ هشتم (۱۳۹۲)؛ ناشر: موسسه چاپ و نشر عروج؛ خاطره به نقل از حجت الاسلام محمد علی انصاری.

دیدگاه تان را بنویسید