جی پلاس؛

شهادت امام بر امانتداری و صداقت حاج احمد آقا

حاج احمد آقا خمینی در نامه ای خطاب به امام از شک برخی از افراد نسبت به امانتداری ایشان در رساندن پیام یا گفته امام، اظهار گله کردند و امام در پاسخ به ایشان بر صداقت فرزندشان شهادت داده اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی در نامه ای کوتاه خطاب به امام، از تهمت هایی - که گاهی برخی به وی نسبت می دادند و طوری مساله را عنوان می کردند که گویا ایشان در پیغام یا گفتار امام دخالتی کرده است - سخن به میان آورده که امام در سوم آذر ماه سال ۶۳ به این دردنامه کوتاه فرزندشان پاسخ داده و وی را از هر تهمتی بری دانسته و بر صداقتشان شهادت داده اند.

 

متن نامه حاج احمدآقا و امام در ادامه آمده است:

 

گلایه نامه حاج احمد خمینی خطاب به امام

"[بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم. از آنجا که همیشه واسطه بین حضرتعالی و مسئولین و غیرمسئولین در امور سیاسی اینجانب می‌ باشد و از آنجا که گاهی دستورات حضرتعالی با خطوط فکری بعضی از دست‌اندرکاران و یا گروه ها و افراد عادی برخورد جدی دارد، تحلیل ها و تفسیرها شروع می‌ گردد و بعضی ها اینگونه تشکیک می‌ کنند که مثلاً خبر واحد است و یا معلوم نیست و از این قبیل. آیا چه قبل و چه بعد از انقلاب حتی کلمه‌ ای بر آنچه فرموده بودید اضافه و یا کم کرده‌ ام؟ و یا نعوذ باللّه‌ مطلبی را به حضرت عالی به دروغ نسبت داده‌ ام؟ و یا خدای نخواسته عمدی بر خلاف رضای حضرت عالی کاری انجام داده‌ ام؟ ارادتمند، احمد خمینی]

 

 

مُهر تایید امام بر امانتداری حاج احمد خمینی

بسمه تعالی

من شهادت می‌ دهم که احمد فرزند اینجانب از موقعی که در مسائل روز وارد شده است و تماس با کارهای اینجانب داشته است تا حال تحریر این کلمات از او خلاف دستورات اینجانب مشاهده نکرده‌ ام و در اعلامیه‌ ها و امثال آنها تصرفی بدون رضای من نکرده است و چیزی بر خلاف گفته‌ های من به من نسبت نداده است و بالجمله خلافی از او مشاهده نکردم. لکن باید احمد بداند کسانی خصوصاً مثل او که در این امور اجتماعی یا سیاسی وارد می‌ شوند، مصون از افترا و ضربه نیستند و باید او حساب خود را با خدای قادر متعال درست کند و به ذات مقدسش اتکال نماید و از بشر ضعیف هراس نداشته باشد که مکاید بشری چون خود بشر زودگذر و فانی است و همه به سوی او ـ جل و علا ـ خواهیم رفت و اکنون نیز در محضر مبارک او هستیم. والسلام علی من اتبع الهدی. از خداوند تعالی توفیق خدمت به خلق برای همه دست اندرکاران و برای منسوبان به خود خواستارم.

تاریخ سلخ صفر 1405 ـ روح‌اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج ۱۹، ص ۱۰۷

دیدگاه تان را بنویسید