به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در جمع شماری از بانوان کارآفرین و فعال اجتماعی و سیاسی استان زنجان افزود: وظیفه ذاتی دولت ارائه خدمات و کارآمدی لازم برای بهبود شرایط و کیفیت زندگی مردم است.
وی یادآورشد: تمام تلاش دولت تدبیر و امید برای بهبود فضای کسب و کار و شاخص های فرهنگی، اجتماعی، وضعیت زنان و خانواده هاست.
ابتکار اظهار داشت: در شرایط جدیدی که به خصوص پس از خروج آمریکا از برجام و تحمیل جنگ اقتصادی به ایران ایجاد شده است، بیش از هر زمان دیگری کشور به انسجام ملی، حضور مردم در صحنه و مشارکت همه جانبه آنان نیاز دارد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: حضور بخش خصوصی، سازمان های مردم نهاد، جامعه مدنی و زنان توانمند و جوانان در عرصه های مختلف برای کمک به دولت بسیار مهم و کلیدی است و کشور امروز نیاز به چنین انسجامی دارد.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی کنونی برای کاهش مشکلات بانوان فعال اقتصادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت یک میز خدمت پیش بینی کرده است تا خدمات مورد نیاز این قشر از دسترسی به منابع تا تضامین فراهم باشد.
ابتکار ادامه داد: معاونت زنان رئیس جمهوری در بعد توان افزایی بانوان روستایی هم وارد شده است و با همکاری جهاد کشاورزی تلاش می کند تا علاوه بر ارتقای بهره وری این حوزه، مشاغل جایگزین را هم معرفی کند.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: به هر میزان که بتوان تشکل ها را در زمینه بانوان توانمندتر و به فناوری روز برای بازاریابی مجهز کرد به همان میزان می توان عرصه موفقتری را برای این قشر رقم زد.
وی تاکید کرد: تفاهم نامه همکاری در خصوص توانمند سازی بانوان در زمینه تجهیز به دانش فناوری اطلاعات و بازاریابی الکترونیک منعقد شده است.
ابتکار سازمان های مردم نهاد را سرمایه های اجتماعی پویای کشور خواند و اضافه کرد: دولت مکلف به برون سپاری امور به بخش خصوصی است و به حتم توانمندسازی سازمان های مردم نهاد با محول سازی امور به آنان، می تواند به کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به اجرای طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی طی سال گذشته و استمرار آن در سال 97 اشاره کرد و گفت: اجرای چنین طرحی می تواند توانمندی جامعه را در مقابله با آسیب ها افزایش دهد و یک بعد آن هم موضوع گفت و گو در خانواده است.
وی با بیان اینکه تمام گروه های شاخص می توانند در زمینه ایجاد و افزایش گفت و گوی میان خانواده فعالیت داشته باشند، تصریح کرد: گفت و گوی خانواده طرح مهم ملی است و بسیاری از مطالعات درون و بیرون از کشور ثابت کرده اند که خانواده یک مامن و پناهگاه سالم برای همه افراد محسوب می شود.
ابتکار افزود: هیچ نهادی مهمتر از خانواده که بتواند از آحاد جامعه به خصوص نسل آینده مراقبت کند وجود ندارد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: خانواده به دلیل تحولات مختلف و تغییراتی که در ساختارهای اقتصادی و اجتماعی رخ داده، در معرض آسیب قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: اگر برنامه ریزی لازم و سیاستگذاری مناسب از درون خود جامعه وجود نداشته باشد، امکان آسیب دیدن این نهاد اجتماعی افزایش می یابد و می تواند شالوده اجتماعی و نسل جوان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.
ابتکار یادآورشد: یکی از موضوعاتی که تمام مطالعات به آن اشاره دارند، مشکل برقراری ارتباط در خانواده هاست که هر چه جوامع به سمت دیجیتالی تر شدن حرکت می کند، فاصله میان افراد هم افزایش می یابد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه باید با افزایش مهارت های ارتباطی این تهدید به فرصت تبدیل شود، گفت: آموزش این مهارت باید به شکل وسیع از سطح مدارس و دانشگاه ها شروع شود و به تمام اقشار جامعه برسد تا به این طریق بتوان خانواده های سالم تر و امن تری داشت که در آن هیچ نوع خشونتی نباشد.
وی اظهار داشت: یکی از مباحثی که اکنون کل دنیا به آن توجه می کند، فاصله بین نسلی است، به خصوص در ایران که عده ای به عمد در تلاش برای ایجاد این فاصله و دامن زدن به نا امیدی میان جوانان هستند.
ابتکار خاطرنشان کرد: در این شرایط مسئولیت سنگین تر و نقش نهادهای اجتماعی جدی تر است چرا که باید از خانواده ایرانی حراست کرد و مهارت های عمومی را ارتقا داد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: مطالعات نشان می دهد که گفت و گوی افراد در خانواده طی یک دهه گذشته از 2 ساعت به 20 دقیقه کاهش یافته درحالی که افراد موفق در خانواده هایی تربیت شده اند که در آن گفت و گو نقش موثر و ثابتی داشته است.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.