به گزارش ایرنا، علی جهانگیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: صاحبان ایده، نوآوران و فناوران و نیز شرکت ها و موسسات تولید کننده کالاها و خدمات دانش بنیان در سراسر کشور می توانند در این نمایشگاه و جشنواره شرکت کنند.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه و جشنواره پیش از این با عنوان نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو پیشرفته ربع رشیدی برگزار می شد، یادآوری کرد: این نمایشگاه در سه بخش ایده فناورانه، توسعه و تجاری سازی فناوری و فروش محصولات و خدمات دانش بنیان برگزار می شود.
مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی اظهار کرد: در این نمایشگاه بخش ایده فناورانه در قالب رویداد های IDEA Board مهندسی پزشکی، جشنواره بهترین طرح قابلیت اعتماد، جشنواره بهترین R&D بخش صنعت کشور، جشنواره بهترین طرح مرزبانی، استارت آپ ویکند الکترونیک خودرو و استارت آپ ویکند اینترنت اشیاء تعریف شده است.
جهانگیری، ادامه داد: بخش توسعه و تجاری سازی فناوری با 16 زون تخصصی از جمله نوآوری و فناوری انرژی های تجدید پذیر، نفت و گاز، ارتباطات و میکرو الکترونیک، اطلاعات و ارتباطات، نانو، زیستی، علوم شناختی، مهندسی پزشکی، صنایع غذایی، داروئی، آرایشی و بهداشتی و نوآوری و فناوری گیاهان داروئی و طب سنتی در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
وی نوآوری و فناوری آب و خاک، مواد پیشرفته و کامپوزیت، صنایع قطعه سازی و خودرو، نساجی، پوشاک و چرم، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و همگرا را از دیگر زون های تخصصی این بخش اعلام کرد.
مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی تجاری سازی فناوری را از عمده ترین اهدف این نمایشگاه دانست و گفت: تجاری سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه ی علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری ها و اختراعات فناورانه و طرح ها و ایده های دانش محور و معرفی توانمندی های پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آن ها از جمله اهداف این نمایشگاه است.
جهانگیری، ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخش های مختلف اقتصادی و اجرایی، گسترش همکاری های فناورانه منطقه ای، ملی و بین المللی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل گیری شرکت های دانش بنیان، جذب سرمایه گذار( داخلی و خارجی ) برای فرصت های سرمایه گذاری دانش بنیان، افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد.
پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی 20 تا 24 آبان در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس www.rinotex.ir مراجعه کنند.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.