جواد صمدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ از مجموع سه هزار و 200 میلیارد ریال بهای گندم خریداری شده از گندمکاران استان زنجان تا 11 مرداد جاری، پرداخت شده است.
وی یادآوری کرد: 242 هزار تن گندم خریداری شده در استان مربوط به 25 هزار و 871 فقره محموله تحویلی به مراکز خرید گندم است.
مدیر ستادی بانک کشاورزی در استان زنجان گفت: بر اساس تصمیم های اتخاذ شده توسط دولت تدبیر و امید مقرر شد 50 درصد بهای گندم تحویلی گندمکاران به مراکز خرید طی هفته نخست به حساب آنها واریز شود.
به گفته صمدی، بقیه مطالبه کشاورزان در فاصله زمانی یک تا 2 ماه آینده از طرف دولت تامین اعتبار و توسط بانک کشاورزی به حساب گندمکاران واریز خواهد شد.
وی اضافه کرد: طبق پیش بینی های کارشناسان جهاد کشاورزی و شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان میزان تولید گندم در استان بیش از 300 هزار تن برآورد شده است که در مقایسه با سال گذشته تا 50 درصد رشد خواهد داشت.
مدیر ستادی بانک کشاورزی در استان زنجان گفت: بانک کشاورزی به عنوان عامل در خرید گندم با 32 شعبه در سطح استان آمادگی لازم برای مشاوره، راهنمایی و همچنین ثبت فایل های ارسالی از مراکز خرید (سیلوها، کارخانجات آرد و شرکت های تعاون روستایی) را دارد.
صمدی خاطرنشان کرد: به محض واریز وجه گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی به حساب تعیین شده، بانک کشاورزی استان زنجان نیز در اسرع وقت به صورت متمرکز برای واریز مطالبه گندمکاران اقدام خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی های انجام شده از سوی جهاد کشاورزی استان زنجان امسال 310 هزار تن محصول گندم تولید و برداشت خواهد شد.
سال گذشته، 195هزار و 25 تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شد که مطالبه کشاورزان از بابت این میزان فروش 253 میلیارد تومان بود.
طی سال 95 بیش از چهار هزارو 480 میلیارد ریال برای خرید 352 هزار تن از این محصول به کشاورزان استان زنجان پرداخت شد.
زنجان سال95، در تولید گندم رتبه هشتم و در ذخیره سازی این محصول راهبردی نیز جزو استان های رده بالای کشوری بود.
طی سال های 92، 93، 94 و 95 به ترتیب 166 ،220 ،232 و 353 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان خریداری شد.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.