حمید میرزایی فرد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرک صنعتی خدابنده به لحاظ موقعیت قرارگیری در محدوده اراضی روستای مزید آباد از توابع بخش سجاسرود واقع شده است که منطقه ای محروم قلمداد می شود.
وی ادامه داد: متاسفانه در سال 85 در نتیجه یک اشتباه، شهرک صنعتی خدابنده جزو محدوده شهر قیدار ثبت شده بود و از این نظر دیگر شامل قوانین مربوط به مناطق محروم نمی شد.
میرزایی فرد اظهار داشت: با پیگیری و رایزنی های انجام شده و مستندات موجود، از تاریخ 30 خرداد امسال شهرک صنعتی خدابنده در محدوده منطقه محروم تعریف شد، بنابراین بر اساس قوانین موجود، واحدهایی که در آن مستقر هستند از پرداخت مالیات به مدت 13 سال معاف می شوند.
فرماندار خدابنده گفت: پیش از این شهرک صنعتی خدابنده مزیت و جاذبه قابل توجهی نسبت به شهرک های صنعتی شهرستان های همجوار همچون ابهر نداشت، ولی اکنون با ارائه بسته تشویقی معافیت مالیاتی و سایر مشوق ها، انتظار می رود رغبت سرمایه گذاران برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی در آن بیشتر شود.
میرزایی فرد افزود: از آنجا که شهرک صنعتی خدابنده در محدود اراضی روستای مزید آباد این شهرستان واقع شده است، در تلاش هستیم تا واحدهای مستقر در آن بتوانند از تسهیلات اشتغال روستایی نیز بهره مند شوند.
شهرستان خدابنده با چهار بخش، هفت شهر و بیش از 220 روستای دارای سکنه، 164هزار نفر جمعیت دارد.
این شهرستان در جنوب استان زنجان واقع شده و با حدود پنج هزار کیلومتر مربع وسعت، یک چهارم مساحت این استان را به خود اختصاص داده است.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.