به گزارش ایرنا، ' محسن مهرعلیزاده ' روز یکشنبه در بیست و سومین همایش نکوداشت صنعت و معدن در اصفهان افزود: بانک ها و بیمه ها، مشکلات اصلی بخش صنعت و معدن این استان هستند و با وجود تذکرهای زیاد هنوز به روند گذشته خود ادامه می دهند.
وی افزود: مدیران بانک های استان در جلسه های برگزار شده، قول برطرف شدن مسائل و مشکلات را می دهند اما همچنان روند گذشته را تکرار می کنند.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه بانک ها اجازه ندارند خلاف جهت آب شنا کنند، تصریح کرد: به بانک های استان اصفهان اعلام کرده ایم که حق ندارند کشاورزان را تحت فشار قرار دهند اما دوباره این کار را تکرار می کنند.
وی با اشاره به اینکه مدیریت تامین اجتماعی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، چند بار تذکر گرفته است، گفت: دستور صریح داده ایم که اگر قانون اجازه می دهد دفترچه های بیمه تمدید شود.
به گفته وی مدیر یک سازمان در 2 حالت کاری را که به او سپرده اند انجام نمی دهد یا قانون اجازه نمی دهد که باید این موضوع را به صراحت به ما اعلام کنند یا اینکه از نظر قانونی مشکلی نیست و فقط سلیقه شخصی اعمال می شود که این مدیر به درد ما نمی خورد.
استاندار اصفهان تاکید کرد: اگر مدیری این مسائل را به خوبی درک نمی کند بهتر است از استان برود.
مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی استان در زمان حاضر با درایت بیشتری پیش می رود و امید است مشکلات واحدهای تولیدی استان در این بخش، حل شود.
وی با تاکید بر اینکه امروز همه ما در جنگ اقتصادی هستیم، گفت: در این جنگ، همه ما باید هزینه کنیم اما به نظر می آید هنوز عده ای متوجه این شرایط نشده اند.
استاندار اصفهان با گله مندی از افرادیکه به واحدهای تولیدی فشار می آورند، افزود: در زمان حاضر واحدهای صنعتی و معدنی با مشکلاتی مانند مالیات، تامین اجتماعی، ارز، واردات، صادرات و فروش مواجه هستند و عده ای نیز با رفتارهای غیر انسانی از این فضا و شرایط، سوء استفاده می کنند.
وی بااشاره به مشکلات آب استان و محدودیت تامین آب برای باغداران، گفت: تذکرهای زیادی درباره برداشت های غیر مجاز داده شده است که در صورت بی توجهی، به صورت قانونی با آنها برخورد می شود.
مهرعلیزاده به یک نمونه سرمایه گذاری در شرق اصفهان اشاره و اظهار کرد: در این طرح یک پارک با گونه های گیاهی مقاوم به آب با استفاده از پساب خریداری شده و ایجاد 14 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد اما عده ای قصد سنگ اندازی در این کار را داشتند که با قاطعیت با آنها برخورد شد.
استاندار اصفهان تاکید کرد: هیچکس حق ایجاد نا امنی فیزیکی، شغلی و کاری برای سرمایه گذاران در استان را ندارد.
وی به راه اندازی سامانه سرمایه گذاری استان اصفهان نیز اشاره و اظهار کرد: با راه اندازی این پرتال، زمان صدور مجوزها به صفر رسید.
در این همایش از پیشکسوتان حوزه صنعت و معدن و مدیران واحدهای صنعتی و معدنی برتر استان اصفهان تجلیل شد و تعدادی از صنعتگران اصفهان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.
استان اصفهان دارای 9 هزار و 268 واحد صنعتی و تولیدی با اشتغال 265 هزار نفر است که حدود 11 درصد واحدهای صنعتی و 10 درصد کارگران کشور را در خود جای داده است.
ت/3011 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.