به گزارش ایرنا، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان شامگاه چهارشنبه در پنجاه و پنجمین جلسه خود در کنار بررسی و حل مسائل و مشکلات موردی چند واحد تولیدی و صنعتی استان، درخواست اتحادیه مرغداران برای در نظر گرفتن تسهیل گری هایی در بازپرداخت بدهی های بانکی واحدهای مرغداری استان را نیز دستور کار خود قرار داد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در این باره گفت: افزایش قیمت نهاده های دامی و هزینه های تولید؛ مرغداران را با چالش هایی مواجه کرده است.
حسین جعفری افزود: از طریق اتحادیه مرغداران، مشکلات عمده این صنف در استان احصا و در زمینه تامین و توزیع نهاده ها که مساله عمده واحدهای مرغداری است برنامه هایی در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهار داشت: یکی از درخواست های مرغداران افزیش وزن مرغ های تولیدی از هزار و 800 گرم به 2 هزار و 200 گرم بود که با پیگیرهای انجام شده از طریق وزارت جهاد کشاورزی قرار شد در نهایت با لحاظ وزن 2 هزار گرم خرید نهاده هایشان را انجام دهند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بر اساس لیست تهیه شده دراتحادیه مرغداران، 59 واحد مرغداری در استان مشکل بدهی به شبکه بانکی دارند.
به گزارش ایرنا هم اکنون 227 واحد مرغداری در استان زنجان وجود دارد که به طور متوسط ماهانه یک میلیون و 500 هزار قطعه جوجه ریزی می کنند.
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان زنجان ضمن اشاره به آمادگی بانک های عامل نسبت به مساعدت برای حل مشکل بدهی واحدهای مرغداری استان، گفت: در لیست ارائه شده از سوی اتحادیه مرغداران واحدهایی به چشم می خورد که از چند سال گذشته که مشکل رکود و افزیش قیمت ها چندان موضوعیت نداشت نیز آورده شده است، در حالی که بنا بر این بود تا واحدهایی که طی سال گذشته و امسال اقدام به دریافت تسهیلات کرده اند، معرفی شوند.
سعید محمدی دوست با بیان اینکه شبکه بانکی استان نسبت به شرایط کنونی به وجود آمده اشراف دارد و وضعیت تولیدکنندگان را درک می کند، افزود: در صورت مراجعه بدهکاران و وجود اراده و حسن نیت آنان برای تعیین تکلیف بدهی ها، مساعدت در استمهال، تقسیط مجدد و تامین سرمایه در گردش متناسب با تسویه بدهی برای احیای واحدهای دارای شرایط انجام می شود.
محمدی دوست با بیان اینکه نباید فرصت حمایت از واحدهای تولیدی واجد شرایط مورد سو استفاده دیگر بدهکاران بانکی که عذر قابل قبولی برای تسویه بدهی ندارند فراهم کند، افزود: حمایت شبکه بانکی از مرغداران بدهکار در چارچوب قواعد و ضوابط انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا پس از بحث و بررسی ابعاد مختلف موضوع، با تصمیم اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مقرر شد، واحدهای مرغداری که از سال 95 تا کنون تسهیلات دریافت کرده ولی به واسطه نوسان قیمت ها دچار مشکلاتی شدند، مشمول استمهال، تقسیط مجدد و تامین سرمایه در گردش متناسب با تسویه بدهی خود شوند.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.