حسین عامری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی استان زنجان مربوط به کشت برنج است.
وی تاکید کرد: طی سال های اخیر میزان کشت برنج در استان کاهش یافته به طوریکه سطح زیر کشت این محصول از سه هزارو 200 تا سه هزار و 300 هکتار در سالهای گذشته به 350 تا 400 هکتار در سال زراعی جاری کاهش یافته است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تاکید کرد: در سال زراعی جاری از برنج کاران این استان حمایتی در خصوص تامین نهاده و معرفی آنها به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش انجام نمی شود.
عامری اظهارکرد: زمین های زیر کشت برنج طوری است که فقط مناسب کشت این محصول است و محصول دیگری نمی تواند جایگزین آن باشد.
وی ادامه داد: برنامه های ترویجی تغییر الگوی کشت و ترکیب کشت به کشاورزان برنج کار معرفی می شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تعدادی از برنج کاران این استان اقدام به کشت برنج در سال زراعی جاری کرده اند، گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از میزان سطح زیر کشت این محصول نیست چرا که کشت آن تا اواخر خرداد ادامه دارد.
به گفته عامری، شهرستان های زنجان، ماهنشان و طارم بیشترین کشت برنج در استان زنجان را به خود اختصاص داده اند.
وی افزود: یکهزار و 600 تا یکهزار و 700 هکتار در زنجان، 700 تا 800 هکتار در شهرستان طارم و 100 تا 150 هکتار از زمین های کشاورزی در شهرستان ماهنشان طی سال گذشته زیر کشت برنج رفت.
به گزارش ایرنا، سالانه 11 هزار تن برنج در استان زنجان تولید می شود و از هر هکتار سه هزار و 400 کیلوگرم معادل 3.4 تن برنج برداشت می شود.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.