به گزارش ایرنا، حسین جعفری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح های کشاورزی با اعتباری بیش از 280 میلیارد و 115 میلیون ریال شامل 22 طرح سرمایه ای و 51 طرح عمرانی است.
به گفته وی، 15طرح در حوزه تولیدات دامی، 6 طرح در حوزه شیلات و یک طرح در حوزه صنایع کشاورزی از پروژه های سرمایه ای در بخش کشاورزی استان زنجان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اعلام کرد: با بهره‌برداری از 22 طرح سرمایه ای برای 94 نفر در بخش کشاورزی استان اشتغالزایی می شود.
جعفری یادآورشد: چهار طرح پرورش بوقلمون و یک طرح پرورش بوقلمون مادر با ظرفیت 24 هزار و 600 قطعه، هفت طرح پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت 102 هزار قطعه، یک طرح پرورش گوسفند داشتی، یک طرح پرواربندی بره و یک طرح پرورش گاو شیری نیز با ظرفیت یک هزار و 600 راس، طرح های های قابل بهره برداری در حوزه دام و طیور استان زنجان در دهه فجر است.
وی، ظرفیت 6 طرح پرورش ماهیان سردآبی را 62 تن اعلام کرد و افزود: طرح های حوزه صنایع کشاورزی استان زنجان نیز طرح تولید خوراک دام و طیور با ظرفیت 20 هزار تن در سال خواهد بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: 49 طرح آبیاری تحت فشار و 2 طرح لوله گذاری با اعتباری بیش از 101 میلیارد و 85 میلیون ریال نیز طرح های عمرانی قابل بهره برداری بخش کشاورزی این استان است که بهره‌برداری از آنها تثبیت اشتغال 260 نفری در این بخش را به دنبال دارد.
به گزارش ایرنا، سالانه 250 هزار تن انواع فرآورده های خام دامی در دامداری های کوچک روستایی و واحدهای صنعتی دام، طیور استان زنجان تولید می شود.
طی سال 95، 50 هزار تن انواع محصول کشاورزی از این استان صادر شد.
این میزان، نسبت به صادرات محصولات کشاورزی ثبت شده در سال 94، رشد 34 درصدی داشت.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.