هادی نصرتی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کمک ها در قالب کمک های نقدی و غیرنقدی بوده که در حوزه های مختلف از جمله درمان و بهداشت، کمک هزینه تحصیلات برای خانواده و خود مددجو، سبد غذایی، هزینه شده است.
وی اظهار داشت: اعطای تسهیلات اجاره مسکن، رهن، کمک هزینه ازدواج، خرید سمعک، دندان مصنوعی، مقداری از داروها و عینک مددجویان، از دیگر زمینه های هزینه شده برای خانواده مددجویان است.
این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از 500 خانواده زندانی شامل بیش از یکهزار نفر، زیر پوشش این انجمن قرار دارند.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان زنجان گفت: به خاطر آغاز فعالیت های رسمی انجمن حمایت از زندانیان شهرستان ابهر، پرونده 80 خانواده زندانی که ساکن ابهر بودند، به انجمن این شهرستان منتقل شد.
وی با اشاره به اهمیت تامین مواد غذایی برای خانواده های نیازمند، تاکید کرد: طبق روال همه ساله هر 45 روز یکبار به این خانواده ها سبد غذایی داده می شود، که امسال 2 سبد تحویل مشمولان شده است.
نصرتی اعلام کرد: سومین سبد هم تا انتهای ماه جاری به این خانواده ها تحویل خواهد شد.
به گزارش ایرنا، این انجمن طی یکسال گذشته، در قالب کمک های نقدی و غیرنقدی 15 میلیارد و 600 میلیون ریال به خانواده زندانیان، کمک کرده است که از این مبلغ 600 میلیون ریال در حوزه درمان و بهداشت هزینه شده است.
حداقل مبلغ هزینه سبد کالا به خانواده تک نفره یک میلیون ریال و حداکثر حدود چهارمیلیون ریال برای خانواده های بالای پنج نفر است.
انجمن حمایت از زندانیان زنجان در دهه 40 تاسیس شده است و هم اکنون سرپرست 80 درصد از خانواده هایی است که زیر پوشش این انجمن قرار دارند و سرپرست آنها به جرم موادمخدر و سرقت در زندان به سر می برند.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.