هادی نصرتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیارد ریال برای تحصیل مددجویان و خانواده های آنان هزینه شده است.
هم اکنون حدود 600 خانواده زندانی شامل یک هزار و 220 نفر، زیر پوشش این انجمن قرار دارند.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان زنجان با بیان اهمیت تحصیل در افزایش آگاهی اجتماعی، گفت: اعطای کمک هزینه تحصیلی به زندانی و خانواده وی، کمک هزینه درمان و سایر هزینه های مورد نیاز خانوارها ازبرنامه های این انجمن است.
نصرتی تصریح کرد: با تصمیم هیات رئیسه انجمن به مناسبت عید نوروز میان 550 خانوار به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال سبد غذایی توزیع می شود.
وی افزود: این انجمن تلاش می کند تا با اعطای کمک هزینه خرید سمعک، دندان مصنوعی، مقداری از داروها و عینک مددجویان، باری از دوش آنها بردارد.
نصرتی خاطرنشان کرد: امسال با هزینه انجمن 15 زندانی آزاد شدند، همچنین در هزینه های ازدواج خانواده ها مشارکت داشته و به بیش از 20 نفر تسهیلات اشتغال، مسکن، ازدواج و وام ضروری اعطا شد.
حداقل مبلغ هزینه سبد کالا به خانواده تک نفره یک میلیون ریال و حداکثر حدود چهارمیلیون ریال برای خانواده های بالای پنج نفر است.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان زنجان با اشاره به توزیع سبد غذایی بین خانواده های مددجویان از هر 45 روز یکبار، خاطرنشان کرد: در این مدت هفت سبد غذایی حاوی 14 قلم کالای اساسی به این خانواده ها تحویل شده است.
به گزارش ایرنا، انجمن حمایت از زندانیان زنجان در دهه 40 تاسیس شده است و هم اکنون سرپرست 80 درصد از خانواده هایی است که زیر پوشش این انجمن قرار دارند و به علت مواد مخدر و سرقت در زندان به سر می برند.
این انجمن در میان استان های بزرگی مانند تهران، اصفهان و خراسان رضوی سه سال متوالی رتبه نخست کشور 'درآمد و خدمات' را کسب کرده است.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.