داوود ارفعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقابت‌ ها به مناسبت نکوداشت هفته دولت از 19 مرداد جاری به مدت سه روز و در 2 بخش مردان و زنان و در رده سنی جوانان و بزرگسالان به میزبانی خراسان رضوی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه زنجان با حضور قریب 40 ورزشکار منتخب و برتر و با لباس های محلی خود در این مسابقات حضور خواهد یافت اظهار داشت: به منظور انتخاب ورزشکاران اعزامی به این جشنواره، یک دوره مسابقات استانی برگزار خواهد شد.
ارفعی ادامه داد: هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان زنجان برای شرکت علاقه مندان در مسابقات استانی، بخشنامه مربوطه را به منظور فراخوان حضور به هیات های شهرستانی ارسال کرده است.
وی تصریح کرد: جشنواره بازی ‌های بومی و محلی جام ریاست جمهوری، در 2 بخش ارایه بازی های متداول و پر مخاطب و رقابت های بومی محلی برگزار خواهد شد.
ارفعی افزود: در بخش بازی های متداول و پر مخاطب، استان های شرکت کننده موظف است این بازی ها را در قالب یک برنامه نمایشی ارایه دهند.
وی ادامه داد: رقابت در بازی های بومی و محلی نیز در رشته های هفت سنگ مهارتی، دال پلان مهارتی، کمان سنتی، تیر و کمان دوشاخ (اوخ)، لی لی مرحله ای (غاز قلنگ)، الختر، هفت دورگوش، هلکان با طوقه بازی (تل تله)، یه قل دو قل، طناب کشی، چوب کشی و مچ اندازی، برگزار خواهد شد.
ارفعی یادآور شد: نخستین دوره این رقابت ها، شهریور سال 96 به میزبانی شاهین ‌شهر اصفهان برگزار شد و تیم زنجان با 35 ورزشکار حضور یافت و در رقابت ها با سایر استان ها به عناوینی دست یافت.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.