به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز سه شنبه در گردهمایی روسای اداره های شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کشور در زنجان افزود: در شرایط حاضر جنگ نظامی وجود ندارد و باید دفاع از استقلال، هویت، عزت و خون شهدا با توان بیشتری همچون گذشته ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه ای سنگین بر دوش آموزش و پرورش است، اظهارکرد: نسل امروز مورد هجوم بیگانگان است و باید سابقه تاریخ کشور و هویت خود را بدانند که زیر بار سلطه دشمنان نخواهند رفت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: باید در زمان حاضر یک صدا با اتحاد همه اقشار مختلف ملت ولایتمدار از ایران اسلامی شنیده شود چرا که آمریکا در صدد تقسمیم برخی از کشورهای خاورمیانه به سه قسمت و محو ملت ها با هدف تامین امنیت رژیم جعلی اسرائیل است.
حجت الاسلام خاتمی بر پیروی و اطاعت همه ملت اقشار مختلف از ولی امر مسلمین تاکید کرد و افزود: معلمان و صاحبان فکر و اندیشه مسئولیت نهادینه کردن فرهنگ ایثار، ایستادگی، تعهد برای استقلال و حفظ هویت سرزمین ایران را برعهده دارند.
وی ادامه داد: سابقه مدنیت در ایران به هشت هزار سال قبل باز می گردد که با ظهور و قبول اسلام این مساله امتیازی بزرگ برای ایرانیان به شمار می رود که باید به نسل حاضر و آینده منتقل شود.

** زنجان 407 دانش آموز شهید دارد
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه افزود: این استان 407 دانش آموز و 49 معلم شهید، 425 جانباز و 93 آزاده و یکهزار و 500 رزمنده بازنشسته و شاغل دارد.
مریم رشتچی با بیان اینکه 180 فرزند شهید در کسوت معلمی در استان زنجان به جامعه هدف خدمت می کنند، یادآوری کرد: در 22 مدرسه شاهد و هشت مدرسه ایثارگر استان بیش از 100 هزار دانش آموز و 300 نفر در قالب طرح پراکنده شاهد مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: برای اینکه نسل آینده به صورت عمیق و بدون ابهام با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند در آموزش و پرورش استان زنجان برنامه های متنوع یادواره شهدای دانش آموزی و فرهنگی، بازدید مستمر از خانواده های شهدا، شهید پژوهی و جمع آوری اسناد شهدا انجام می شود.
به گزارش ایرنا، در پایان این جلسه شماری از خانواده های شهدای هشت سال دفاع مقدس، فرهنگی و شهید شهریاری و مدافع حرم تجلیل شدند.
گردهمایی روسای اداره های شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کشور از امروز/26 تیر/ به مدت سه روز در استان زنجان برگزار می شود.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.