به گزارش ایرنا، علیرضا کمرئی روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: اغلب نظام های آموزشی در پاسخگویی به نیازهای این حوزه دچار ناکارآمدی و مشکل هستند و این موضوع تنها به کشورمان محدود نمی شود.
وی افزود: روزانه شاهد گسترش فناوری های جدید در علوم مختلف هستیم، مقوله آموزش و پرورش نیز از این منظر مستثنی نیست و حوزه تعلیم و تربیت نیز باید تلاش کند مطابق با این شرایط پوست اندازی کرده و نیازهای مخاطبان خود را برطرف کند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: همگان بر این موضوغ اتفاق نظر دارند که شاهراه دستیابی به توسعه پایدار از مسیر ارتقاء آگاهی های فردی و اجتماعی و تربیت نیروی انسانی متخصص می گذرد، همین موضوع شان و جایگاه آموزش و پرورش را نشان می دهد، کشورهای توسعه یافته نیز با تاسی به این رویکرد توانسته اند قله های پیشرفت را طی کرده و در علوم مختلف رشد کنند.

** توسعه متوازن کشور از شاهراه بهبود نظام آموزشی می گذرد
کمرئی یادآور شد: کشورمان نیز باید بتواند در این مسیر گام های اساسی بردارد و با بروز کردن ارائه آموزش های کاربردی تلاش کند نیروهایی را تربیت و تحویل جامعه دهد که ضمن قطع وابستگی به سایر کشورها که خواسته همیشگی رهبر معظم انقلاب است، نیازهای خود را از داخل تامین کنیم، تا در جهت توسعه همه جانبه و متوازن ایران اسلامی گام برداشته و بتوانیم به اهداف سند 1404 که همانا کسب رتبه های برتر در منطقه خاورمیانه است، دست یابیم.
وی اضافه کرد: کارشناسان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که جوامع آینده با شرایط حال حاضر بسیار متفاوت خواهد بود و نیازمندی های آنان نیز به شکل دیگری باید تامین شود، حوزه آموزش و پرورش نیز از این مقوله جدا نیست و باید مطابق با شرایط آن زمان بتوانیم برنامه ریزی و آنرا عملیاتی کنیم.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی با شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: هر تغییری در این زمینه ناشی از برنامه ها و آموزش هایی است که در محیط های آموزشی به نسل های جدید ارائه می شود ، اگر مدیران مدارس و دانشگاه ها متوجه نقش حیاتی خود در این فرآیند نباشند، روز به روز شاهد افول و عقب ماندگی کیفیت خدمات آموزشی خواهیم بود.

** معلمان نگاه حرفه ای به حوزه فعالیت خود داشته باشند
کمرئی لزوم نگاه حرفه های جامعه فرهنگیان و بویژه معلمان را در تحقق این امر مورد تاکید قرار داد و افزود: این نگاه حرفه ای تعهد ایجاد می کند، شور و علاقه را نسبت به فعالیت افراد بالا می برد و هرچه بتوانیم این مسیر را همواره کنیم، به اهداف سند تحول بنیادین در نظام آموزشی کشور دست خواهیم یافت.
وی با تمجید از تلاش های مجموعه آموزش و پرورش استان ایلام در چهار سال گذشته اظهار کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از استان های مختلف، ایلام در حوزه شاخص های اختصاصی و عمومی سال 95 توانست با ارتقا نمره از 82،12 به 90،58 از رتبه خوب به عالی ارتقا پیدا کند.

** توفیقات دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش معرفی نشده است
معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام نیز در این مراسم گفت: معلم از مقدس ترین واژگانی است که هم تراز با جایگاه پدر و مادر بوده و همین موضوع جایگاه کسب علم ، دانش و تفکر را از منظر دین مبین اسلامی نشان می هد.
محمد نوذری ادامه داد: معلمی صفت حضرت حق و رسالت انبیاء ، فلاسفه و متفکران است و بی سبب نیست این جایگاه رفیع را در طول تاریخ برای معلمان قائل شده اند.
وی اضافه کرد: هر ملتی که توانسته این اهمیت و جایگاه را بیشتر درک کرده و در مسیر تحقق نیازهای حوزه تعلیم و تربیت گام بردارد، توفیقات بیشتری نیز کسب کرده است، دولت تدبیر و امید نیز اهتمام ویژه ای به این مقوله دارد ولی آنگونه که باید نتوانسته ایم دستاوردهای این عرصه را معرفی و بیان کنیم.

** کمک به توسعه ایلام وظیفه تمامی جریان های دلسوز استان است
معاون استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت ها و استعدادهای این استان پرداخت و یادآور شد: همه باید به مسیر توسعه استان کمک و تلاش کنیم موانع پیشرو را برداریم.
نوذری اظهار کرد: توانایی های این استان در حوزه های مختلف تاکنون شکوفا نشده، با وجود آنکه طرح های مختلفی در دولت های گوناگون برای کاهش عقب ماندگی ایلام از استان های برخوردار اجرا شده ولی همچنان نیازمند تلاش بیشتر هستیم ولی بهره برداری از طرح های بزرگ در دست اجرا نویدبخش آینده درخشان استان ایلام در سال های آینده است.
در این مراسم با تمجید از تلاش های چهارساله علی بیرانوند در دوران تصدی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام ، اسفندیار رستم زاد به عنوان جانشین وی منصوب شد.
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.