علی وقفچی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه در کشور بر خلاف آموزه های دینی، بیشترین میزان استفاده و اسراف منابع خدادادی مشاهده می شود.
وی اظهار داشت: دین اسلام نگاه فوق العاده حساسی به مدیریت مصرف تمام منابع و نعمت های الهی دارد، امروز یکی از بزرگترین مشکلات کشور مصرف بی رویه منابع است که ریشه آن به ارزان یا رایگان بودن این منابع بر می گردد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: موضوع مصرف درست منابع آبی از اساسی ترین مباحث روز کشور است و تمام مردم در این زمینه باید مشارکت داشته باشند و از این نعمت برخوردار شوند.
این نماینده مجلس اضافه کرد: امروز مدیریت منابع آب، علمی تخصصی محسوب می شود در حالی که فرهنگ آن در کشور شکل نگرفته است.
وقفچی ادامه داد: دولت می تواند حد متعارفی از مصرف را برای هر شخص تعریف کند و در صورت استفاده بیش از این حد، نرخ واقعی منابع را از مصرف کننده دریافت کند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل کم آبی در روستاها مشهودتر است، گفت: همه روستاییان به یک میزان از منابع آبی سهم دارند، در حالی که حفر چاه های عمیق مجاز و غیرمجاز در توزیع عادلانه این مایع حیات اجحاف ایجاد می کند.
رئیس کمیته آب کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز تمام جمعیت کشور باید در قبال آب احساس مسئولیت کنند و بدانند که در آب قابل مصرف، سهم کمی دارند و از سوی دیگر بهره وری درست از منابع آبی هم نیازمند استفاده از فناوری و روشهای نوین دارد، حتی اگر کشور منابع عظیم آب شیرین هم در اختیار داشته باشد.
وی یادآور شد: باید با روش های نوین آبیاری، باروری ابرها، بازچرخانی آب های سطحی که به دریاهای آزاد می ریزد و استفاده مجدد از منابع آبی در بخش های صنعتی و کشاورزی تا حد امکان در مصرف این مایع حیات مدیریت به خرج داد.
وقفچی ادامه داد: به این نتیجه رسیده ایم که دولت را مکلف کنیم تا منابع آبی وارد شده به دریای خزر مهار شود، زیرا به این طریق می توان از ریزش حداقل 2 میلیارد متر مکعب آب جلوگیری کرد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران باید متوجه باشند که در شرایط کنونی بهره برداری بیش از حد از منابع آبی در همه بخش های کشاورزی، صنعتی، بهداشتی و آشامیدنی، پایمال کردن حقوق دیگران است و حق سایر افراد ضایع می شود.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.