به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده شامگاه شنبه در دیدار با کارگران و تشکل های صنفی این بخش که در خانه کارگر ساوه، افزود: گره گشایی از مشکلات تولید و جامعه کارگری از دغدغه های مدیریت استان و دولت است و در این راه هر تلاشی که لازم باشد انجام می شود.
وی بیان کرد: جامعه کارگری شایسته احترام است زیرا در همه صحنه ها و دوران های انقلاب اسلامی همواره اثربخش بوده و در جریان ها حضور داشته است.
آقازاده گفت: اگرچه شرایط اقتصادی کشور با نوسان قیمت ها و دشواری هایی مواجه است اما، با وحدت و تعهد در کار و تولید می توان این دوران را پشت سر گذاشت.
وی افزود: تامین اجتماعی از دولت و بخش خصوصی مطالباتی دارد و دولت با وجودتنگناهای مالی کوشیده است از حقوق کارگران دفاع کند و برای پرداخت مطالبات تامین اجتماعی دغدغه دارد.
استاندار مرکزی ادامه داد: پیشنهاد می شود که سازمان تامین اجتماعی در کشور برای دریافت مطالبات خود، سهام کارخانه هایی که از سوی دولت و در راستای اصل 44 در فهرست خصوصی سازی قرار گرفته را دریافت کند در این صورت بستری مهیا می شود تا با ارزش افزوده ای سهام در بازه زمانی 10 ساله نسبت به پرداخت مطالبات یکهزار و 500 میلیارد ریالی گشایشی حاصل شود.
آقازاده تاکید کرد: انجام این اقدام در سطح ملی نیاز به همراهی و همکاری مجلس شورای اسلامی دارد و مجموعه مدیریت استان مرکزی آمادگی دارد که اجرای این کار را در استان کلید بزند.
وی، از تشکل های کارگری به خصوص خانه های کارگر خواست که این پیشنهاد را در پیگیری کنند زیرا این اقدام می تواند با همراهی تشکیلات کارگری، تامین اجتماعی و استانداری ها به عنوان یک روند مطرح شود.
وی گفت: استان مرکزی آمادگی برای پیگیری واگذاری سهام کارخانه ها به تامین اجتماعی در قبال مطالبات را دارد و می توان این پیشنهاد را در نامه ای به رئیس جمهوری انعکاس داد.
دبیر هیات اجرایی خانه کارگر تشکیلات اراک و ساوه نیز در این نشست اظهار داشت: در شرایط دشوار اقتصادی کارگران با تعهد در میدان تولید مانده اند و آگاهانه مقاومت می کنند.
داود میرزایی افزود: کارگران ساوه مشکلاتی دارند که نباید در کنار معضلات واحدهای بزرگ استان ازآن ها غفلت شود.
وی ادامه داد: در یک سال اخیر امنیت شغلی شمار زیادی از کارگران شرکت های تولیدی ساوه از جمله قبیل مقره سازی و لوله صفا و سایر شرکت ها برهم خورده که باید از سوی دولت و مجموعه مدیریت استان مرکزی به این مشکلات توجه جدی شود.
دبیر هیات اجرایی خانه کارگر اراک و ساوه همچنین وضعیت کارگران ساختمانی ساوه را با توجه به رکود ساخت و سازها نامناسب ارزیابی کرد و گفت: علاوه بر این، حضور کارگران افغانستانی که با دستمزد کمتر فعالیت می کنند عرصه را بر کارگران ساختمانی ایرانی شاغل در ساوه تنگ کرده است.
وی گفت:خانه کارگر هر ماه یک هزار و 200 کارگر را در 40 رشته حرفه ای مانند کامپیوتر، زبان انگلیسی، آشپزی و دیگر رشته ها آموزش می دهد.
ساوه با چهار ناحیه و شهر صنعتی و بیش از 450 واحد تولیدی، حدود نیمی از کل اشتغال صنعتی استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.