به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری قزوین، محمد نسخه چی در نشست با رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی افزود: اشتغال از مهمترین مشکلات وکلا است و راه حل آن اجباری شدن حضور وکلا در دعاوی و پرونده‌های مطرح شده در دادگستری است.
وی، ثبت موسسات حقوقی را نیز از دیگر مشکلات وکلا دانست و اضافه کرد: اداره ثبت اسناد و املاک بدون ضابطه و تنها براساس اینکه شخص فارغ التحصیل حقوق است اقدام به صدور مجوز موسسه حقوقی می‌کند که این صدمه بزرگی به اشتغال وکلای استان است.
رییس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تبریک روز و هفته وکیل، درباره لایحه جامع وکالت گفت: حضور مجمع نمایندگان در میان وکلا بیانگر نگاه ویژه و رویکرد منتخبان مردم به حقوق شهروندی است و ما نیز به وکالت عادلانه در دادرسی اهمیت زیاد قائل هستیم.
بهمن طاهرخانی افزود:در کمیسیون قضایی به دنبال اصلاح برخی کلید واژه ها هستیم تا مشکلات پیش روی وکلا را حل کنیم.
وی با بیان اینکه اشتغال مشکل اصلی جامعه است و وکلا هم با این موضوع درگیر هستند،اضافه کرد: برای رفع دغدغه پدیده اشتغال، مسئولان باید انجسام فکری داشته باشند.
طاهرخانی درباره اجباری کردن وکالت در محاکم قضایی نیز گفت: در شرایط فعلی جامعه، رسیدن به این مهم کار سختی است اما می دانیم اجباری کردن وکالت بسیاری از مسائل مردم را راحت تر می کند اما به دنبال این نیز ستیم تا مراجعه به دستگاه قضایی را کاهش دهیم.
وی افزود: کانون وکلا باید بازوی راست قوه قضاییه بوده و در این راستا بالید تلاش کرد اطمینان بین وکیل و قاضی به شکل مطلوب وجود داشته باشد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.