به گزارش ایرنا، سعید توتونچی روز چهارشنبه در جمع ممیزان مالیاتی استان زنجان افزود: به علت سه اتفاق مهم و توام در نظام اقتصادی و اداری کشور شرایط کنونی، وضعیت خطیر و حساسی برای سازمان امور مالیاتی کشور است.
وی یادآورشد: نخست آنکه طی سال های گذشته به ویژه از نیمه دوم سال 90 که تحریم ها و محدودیت های بین المللی بر اقتصاد کشور تحمیل شد، سازمان امور مالیاتی به عنوان محور اصلی تامین کننده بودجه عمومی دولت نقش محوری خود را ایفا کرد.
توتونچی اظهار کرد: این نقش توام با شرایط و روزهای سخت اقتصاد کشور بود که به علت تحریم ها و سختگیری های بین المللی به شکل ناجوانمردانه به ایران تحمیل شد.
مدیرکل برنامه ریزی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: همین 2 موضوع همراه با تغییر و تحولات ساختار اعم از سخت افزاری و نرم افزاری در خود سازمان امور مالیاتی و آغاز طرح نظام جامع مالیاتی کشور بود.
وی خاطرنشان کرد: این طرح کمک می کرد سازمان امور مالیاتی از یک سازمان سنتی و قدیمی به نهادی مدرن و مکانیزه تبدیل شود که بناست بسیاری از اختیارات قانونی خود را از طریق سیستم های نوین انجام دهد.
توتونچی ادامه داد: این سه مساله موجب شد تا انتظارات از سازمان امور مالیاتی کشور فراتر از ظرفیت های تعبیه شده در دل این نهاد باشد.
مدیرکل برنامه ریزی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اکنون جلسه های متعدد در فصل بودجه و تدوین لوایح و طرح های مختلف برگزار می شود، نگاه به سازمان یک نگاه جدی و توام با توقع برای پاسخگویی و تسهیلگری در شرایط حساس کنونی با ظرافت و درک ظرفیت های موجود است.
وی اضافه کرد: تمام این مسائل و موضوعات تداعی یک نقش محوری در حداقل یک دهه پیش روست و این مسئولیت که در خیلی از تصمیم گیری های کلان در ارتباط با سازمان امور مالیاتی اتخاذ می شود، مد نظر قرار گرفته است.
توتونچی افزود: در قانون بودجه سال 97، به رغم تمام تلاشی که رخ داد نزدیک یک میلیون و 140 هزار میلیارد ریال به عنوان تعهد سازمان امور مالیاتی برای تامین بودجه عمومی کشور لحاظ کردند، رقمی که کمتر از یک سوم بودجه عمومی بدون لحاظ درآمدهای حاصل از فروش اوراق خزانه است.
مدیرکل برنامه ریزی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: می توان با تعامل و دقت حرفه ای با مودیان و ذینفعان، این رقم را محقق کرد.
وی تاکید کرد: روند رشد سهم مالیات در بودجه نشانگر این است که نهادهای تصمیم گیر برخلاف شرایط موجود، شناختی از سازمان داشته اند که این مسئولیت را بر عهده این نهاد گذاشته اند.
توتونچی یادآورشد: شاه بیت تمام جلسه ها یک مساله که بخشی به نیروهای سازمان امور مالیاتی و بخشی به ذینفعان بر می گردد، نهادینه سازی فرهنگ پرداخت مالیات است.
مدیرکل برنامه ریزی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ما امروز بیش از هر زمان دیگری به رفتار حرفه ای با مراجعان خودمان نیازمندیم، رفتار حرفه ای از نحوه تعامل، پذیرش تا مسائل فنی و تخصصی را شامل می شود و ظهور پیدا می کند.
وی تصریح کرد: ممیزان باید با رفتار خود یک مقوم در میان مودیان باشند و اعتماد آنان را برای پرداخت مالیات جلب کنند.
توتونچی با بیان اینکه درآمد برای کشور مهم است، اما تمام مسئولیت سازمان امور مالیاتی نیست، اظهار کرد: تحقق درآمد به هر قیمتی مد نظر نیست و نبود رفتار درست می تواند ضربه های مهلکی به این سازمان وارد کند.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.