مهرداد ستاره روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق آمار ثبتی 14 نفر امسال و پنج نفر در مدت مشابه سال گذشته بر اثر مواد مخدر و روان گردان در زنجان جان خود را از دست داده اند.
ستاره تصریح کرد: تعداد جان باختگان ناشی از تصادفات جاده ای این استان در فصل بهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از چهار درصد افزایش نشان می دهد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان اظهار داشت: تعداد جان باختگان در حوادث کار نیز در این مدت هفت نفر و در سال گذشته چهار نفر بوده است، که نشان از رشد 75 درصدی دارد.
وی گفت: خوشبختانه از ابتدی امسال تاکنون فوت ناشی از گازگرفتگی، سوختگی و غرق شدگی در استان گزارش نشده است.
ستاره افزود: امسال به دلیل بی دقتی افراد در کار با برق، پنج نفر فوت کرده اند، که نسبت به فصل بهار سال گذشته رشد پنج برابری دارد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان تاکید کرد: همچنین در مجموع بیش از 9 هزار معاینه در این اداره کل انجام شده، که بیش از هشت هزار معاینه آن عمومی بوده است.
به گزارش ایرنا، سال 95 مرگ و میر ناشی از تصادف در مجموع 248 نفر و سال گذشته نیز 219 نفر ثبت شده است.
سال گذشته تعداد افرادی که بر اثر مصرف مواد مخدر و روانگردان ها فوت کرده اند 39 نفر بوده و طی سال 95 هم 49 نفر ثبت شده است.
مجموع افراد معاینه شده در سال 96 که موفق به دریافت جوابیه شده اند، بیش از 36 هزار مورد و آمار مدت مشابه در سال 95 بیش از 32 هزار مورد بوده است.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.