به گزارش ایرنا، هدایت صفری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مشارکت خیران زنجانی در برنامه‌های اجرایی این نهاد در سه ماهه اول افزایش قابل‌ توجهی داشته و این موضوع بیانگر نهادینه شدن این کارمهم است.
وی اظهار کرد: کمک خیران به مددجویان این نهاد در قالب طرح های مختلف و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 90 درصدی را نشان می دهد.
صفری افزود: بر این اساس مشارکت مردم طی سه ماه اول سال جاری در بحث زکات 309، صدقات 13 ،ایتام و محسنین 69 و طرح های مبتنی برنیاز 73 در صد رشد داشته که این نشان از اعتماد مردم شریف ونیکوکار استان به این نهاد حکایت دارد.
وی بیان کرد: رویکرد این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی پیوند نیت های خیرخواهانه مردم با نیازهای جامعه هدف به‌منظور توانمندسازی انها در حوزه معیشتی و اقتصادی است.
این مسئول ادامه داد: کار کمیته امداد ترویج فرهنگ همدلی، نوع‌دوستی، انفاق، احسان و نیکوکاری در جامعه بوده و توسعه این بخش در سال جدید از راهبردهای مهم این نهاد در استان زنجان است.
وی اظهار کرد: مشارکت مردم در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد موجب آرامش بخشی به ایتام، بیماران صعب‌العلاج و نیازمندان می‌شود که با افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های اجرایی این نهاد در کنار فراهم شدن زمینه همدلی، مهربانی در جامعه، خلاهای موجود در جامعه هدف این نهاد بطور کامل رفع می‌شود.
صفری خاطرنشان کرد: نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری با این مضمون نشان‌دهنده توجه معظم له به پویایی اقتصاد کشور و دغدغه‌مند بودن ایشان در حوزه معیشت و رفاه جامعه است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647 خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.