شهرام طهماسبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تحول سلامت و خدمات تامین اجتماعی که منابع بسیاری هم در این زمینه تزریق شده، یکی از برنامه های مهم دولت است.
وی یادآور شد: اعتبار پیش بینی شده برای این بخش در سطح ملی هزینه می شود و منابع و تصمیم های استانی دخالتی در آن ندارد.
طهماسبی اظهار کرد: با طرح بیمه همگانی و بیمه روستایی، یک روی هم افتادگی در کشور رخ داد که منجر شد چندین میلیون بیمه مشترک شکل بگیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: این اشتراک بیمه بار بسیاری را برای دولت تحمیل می کند در حالی که یک نفر متناسب با شرایط درمانی از دفترچه های بیمه ای مختلف بهره می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: در استان زنجان این گلوگاه شناسایی شد و به نظر می رسید که نزدیک 100 هزار دفترچه اضافه در این استان وجود داشته باشد.
طهماسبی ادامه داد: با تصمیم ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اطلاعات بیمه شدگان بر روی هم بارگزاری شد تا به این طریق افراد دارای چندین دفترچه بیمه شناسایی شوند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه 84 دفترچه مشترک و موازی برای افراد صادر شده بود، گفت: این حرکت قابل توجه در کشور از زنجان آغاز شد اما خروج این افراد از چرخه بیمه ای غیر ضروری نیازمند زمان است.
وی اضافه کرد: صدور چندین دفترچه بیمه برای یک نفر، بار مالی مازاد به دولت تحمیل می کرد و بخش سلامت را آزار می داد.
طهماسبی افزود: به نظر می رسد با این شناسایی دفترچه های مشترک، اعتباری نزدیک پنج هزار میلیارد ریال آزاد می شود که می توان آن را در خدمت طرح تحول سلامت گرفت و هزینه کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه کارانه هایی که در حوزه بیمارستانی پرداخت می شود، باری بر دوش طرح تحول سلامت است، گفت: باید در این حوزه هم رخ دهد و دامنه ای از پرداخت ها تعریف شود به گونه ای فاصله دریافتی نیروهای درمانی ارقام نجومی نباشد.
وی تاکید کرد: باید ساز و کار اجرایی در طرح تحول سلامت اصلاح و به شکل منطقی و علمی با آن برخورد شود تا بتواند خدمات مورد نیاز جامعه هدف را موقع به آنها رساند.
طرح تحول نظام سلامت طرحی برای بهبود سیستم‌های سلامت ایران است که از 15 اردیبهشت 1393 در دولت یازدهم در بیمارستان‌های وزارت بهداشت آغاز بکار کرد.
تحول در نظام سلامت با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت خدمات اجرا می‌شود
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.