مسعود علیاری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 99 درصد پرداخت حق بیمه، دریافت لیست و 94 درصد ابلاغ الکترونیکی نیز بصورت خدمات غیرحضوری انجام می گیرد که یک درصد باقیمانده نیز به مقاومت و اصرار دستگاههای دولتی مبنی بر ارائه حضوری خدمات در این بخش باز می گردد.
وی اظهار کرد: ارائه خدمات غیرحضوری علاوه بر صرفه جویی اقتصادی ارائه خدمات به گروه ها و جامعه هدف را بیش از گذشته تسهیل کرده و ضریب انجام کارها همانند ارسال لیست را نیز به مراتب افزایش داده است.
علیاری خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام و ابلاغ رئیس جمهوری، همه استانداری ها، وزارتخانه ها و سازمان ها ملزم به راه اندازی میز خدمت شده اند که این کار با هدف ارائه مناسب و جلوگیری از سرگردانی مراجعه کنندگان انجام می گیرد.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس و با کارهای انجام گرفته میز خدمت در مراکز تامین اجتماعی شهرهای طارم، دندی، خدابنده، خرمدره و ابهر و همچنین شعب یک و 2 راه اندازی شده که حتی روسای شعب برای رسیدگی به امور مردم حضور دارند.
وی خاطرنشان کرد: خدمات غیرحضوری از طریق بستر تلفن همراه از طریق سامانه مبتنی بر ussd فراهم شده و مراجعه کنندگان می توانند با استفاده از کد دستوری (*142#) و سپس انتخاب آیتم های استعلام، خدمات، نوبت دهی مراکز درمانی و اطلاع رسانی انجام دهند.
علیاری اضافه کرد: پرداخت حق بیمه از طریق سامانه مبتنی بر ussd بانک رفاه و با استفاده از کد دستوری *724*713# وارد منوی پرداخت قبض سازمان تامین اجتماعی شده و با ثبت اطلاعات درخواستی حق بیمه مورد نظر را پرداخت کنند.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار اعلام شده، تعداد بیمه شدگان اصلی بیمه پرداز به این سازمان در استان زنجان حدود 177 هزار نفر است و با احتساب سایر بیمه شدگان تبعی و مستمری بگیران اصلی و تبعی جمعیت تحت پوشش به 530 هزار نفر می رسد.
هم اکنون هفت شعبه و هفت کارگزاری رسمی در استان زنجان به بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمات حضوری ارائه می کند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.