به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز یکشنبه در جلسه شورای تروج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان به سفارش حضرت امام خمینی(ره) به مطالعه و تفکر در خصوص وصیت نامه های شهدا اشاره کرد و افزود: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، وصیت نامه امام (ره) و وصیت نامه های شهدا منشور معنوی انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: هر کسی در این کشور دل در گرو نظام و انقلاب و اسلام دارد بر خود وظیفه می داند تا فرهنگ عمیق و اصیل شهدا را نه به صورت کلیشه ای بلکه به صورت یک باور و اعتقاد در جامعه پیاده کند.
درویش امیری با بیان اینکه در ترویج مبنایی فرهنگ ایثار و شهادت باید به عمق این فرهنگ توجه کنیم، خاطرنشان کرد: ترویج کمالات اخلاقی، ایمانی، فدارکاری، گذشت، صداقت، پاکدامنی و پاکدستی از ویژگی های عمیق شهدا است که باید جهت تربیت جامعه از آنها بهره بگیریم.
وی تصریح کرد: اگر قرار است فرهنگ عمیق شهدا را در جامعه پیاده کنیم باید کمالات اخلاقی، انسانی و عمق ایمان و باورهای شهدا را ترویج کنیم.
درویش امیری به ضرورت مدیریت منسجم و ساماندهی و مستندسازی فعالیت های انجام شده پیرامون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان تاکید کرد و افزود: باید دستاوردهای اقدامات انجام شده نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرد و مسئول این کار دبیرخانه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان است.
ساختن موزه دفاع مقدس، مزار شهدای گمنام بسیار مهم است، اما نباید بر مواردی متمرکز شویم که از محتوای فرهنگ اصیل، عمیق و تاثیر گذار شهادت فاصله بگیریم.
استاندار زنجان به لزوم برگزاری متمرکز و منسجم یادوراه های شهدا تاکید کرد و گفت: در برگزاری یادواره های شهدا باید موارد محتوایی فرهنگ ایثار و شهادت را برای انتقال به نسل های سوم و چهارم در دستور کار قرار دهیم.
استاندار زنجان در خصوص اختصاص اعتبار برای ساختن بناهای یادبود شهدای گمنام در برخی مناطق استان نیز گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در یک جلسه اختصاصی منابع معرفی شده در این خصوص را تعیین کند تا مشخص شود کدام دستگاه اجرایی کوتاهی کرده است و چه راه حل هایی وجود تا ساماندهی بناهای یادبود شهدای گمنام عملیاتی شود.
به گزارش ایرنا، استان زنجان سه هزار شهید و هفت هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.