مسعود بیات منش روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با جذب این میزان ترافیک در طارم، این شهرستان به ویترین فروشگاهی تبدیل و از بن بست خارج خواهد شد، همچنین محصولات کشاورزی آن بدون واسطه به دست مصرف کنند می رسد و به لحاظ اقتصادی نیز سرانه درآمد آن نسبت به زمان کنونی ارتقا خواهد یافت.
این مسئول یادآوری کرد: تاکنون 20 میلیارد ریال برای احداث طرح ملی درام – کلور هزینه شده و 300 میلیارد ریال دیگر برای تکمیل این طرح در استان زنجان نیاز است.
وی با بیان اینکه طول این طرح ملی 22 کیلومتر در استان زنجان است، خاطرنشان کرد: راه کلور – درام سه سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته این مسئول با اجرای این طرح، جذب 30 تا 40 درصد ترافیک استان اردبیل از مسیر گردنه حیران – اسالم –پونل - سرچم - تهران به سمت زنجان خواهد بود.
بیات منش با بیان ینکه اردبیل جزو استان هایی است که راه مناسب و ایمنی به پایتخت ندارد که بتواند در چهار فصل سال به استفاده کنندگان خدمات دهد، اظهار کرد: استان اردبیل در گذشته برای تردد به تهران از مسیر گردنه حیران - قزوین - رشت استفاده می کردند که بعد از ساخت جاده اردبیل - سرچم 90 درصد از ترافیک این استان به اتوبان زنجان – تبریز جذب شد.
مدیر ساخت وتوسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: با ساخت راه اردبیل – سرچم 30 درصد ترافیک در اتوبان زنجان – تبریز در این استان افزایش یافت.
به گفته بیات منش، هرچه ترافیک عبوری از استان زنجان افزایش یابد شاید به لحاظ نگهداری جاده ها مشکلاتی داشته باشد اما منافعی را به لحاظ شغل های خدماتی ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه برای مسئولان وزارت راه و استان اردبیل و در حال حاضر مسیر سرچم - اردبیل نیز برای این استان راه مناسبی نیست، افزود: آنها به دنبال احداث کریدور اردبیل – خلخال - کلور - درام - منجیل هستند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان 6 پروژه راه سازی مهم ملی دارد و همزمان هفت جاده با این پروژه ها ساخته می شود که چهار جاده مسیر اصلی برای ارتباط با استان های همجوار اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، کردستان و همدان است و سه جاده به بزرگراه تبدیل می شود که این جاده ها در شبکه بزرگراهی درجه یک کشور و آسیایی قرار دارند.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
7325/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.