مسعود بیات منش روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در استان زنجان سه پروژه راه روستایی به فرعی تبدیل می شود که یکی از آنها جاده سجاس - بولاماجی - رامین به زنجان است که ساخت این مسیر، منطقه تاریخی سجاس را به مرکز استان نزدیک می کند.
وی با تاکید بر اینکه ساخت این پروژه در اولویت قرار دارد، اظهارکرد: این پروژه به طول 40 کیلومتر تعریف شده که اجرای 12 کیلومتر از آن به پایان رسیده است.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان اعلام کرد: در حال حاضر مسیر سجاس - زنجان 100 کیلومتر است که با احداث این راه فرعی به 50 کیلومتر کاهش می یابد.
بیات منش یادآوری کرد: با توجه به محدودیت اعتباری فاز یک پروژه اجرا شد و فازهای بعدی آن طی سال های آینده عملیاتی می شود.
وی، مسیر ارتباطی درام - چورزق - روستای گوهر را دومین پروژه استانی بیان کرد و افزود: با اجرای این پروژه، راه روستایی به فرعی درجه یک ارتقا می یابد و تکمیل کننده جاده تهم - چورزق است که به درام متصل می شود.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: حدفاصل روستای گوهر تا چورزق – درام حدود هشت کیلومتر است، ساخت فاز یک آن به طول چهار کیلومتر سال گذشته به پایان رسید که اجرای فاز دوم موجب می شود ترافیک کل آببر به جاده تهم - چورزق منتقل می شود که طی سالجاری چهار کیلومتر بهسازی و آسفالت ریزی و به راه فرعی درجه یک ارتقا می یابد.
بیات منش، پروژه سوم را زنجان - قره پشتلو - سرچم بیان کرد و افزود: در تلاش هستیم برای این پروژه ردیف اعتباری بگیریم.
وی یادآوری کرد: منطقه قره پشتلو در مسیر خود حدود 70 روستا دارد که همه آنها از مسیر اصلی استفاده می کنند.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان خاطرنشان کرد: آسفالت همه راه های روستایی منطقه قره پشتلو به پایان رسیده و فقط راه اصلی آن باقی مانده است.
بیات منش با بیان اینکه مشخصات فنی زنجان - قره پشتلو - سرچم پایین است، اظهارکرد: از زنجان تا سرچم 78 کیلومتر بوده که 10 کیلومتر از آن تا فرودگاه بزرگراه است.
به گفته وی، فرودگاه تا شهر ارمغانخانه نیز 20 کیلومتر است که امسال با گرفتن ردیف اعتباری وارد مناقصه و با 200 میلیارد ریال اعتبار ساخته می شود که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پروژه باید طی 2 سال به پایان برسد.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: مردم قره پشتلو و ارمغانخانه به لحاظ ایمنی راه دارای مشکلاتی هستند که این مسیر تبدیل به فرعی، درجه یک و اصلی خواهد شد.
بیات منش خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم از محل اعتبارات ملی، استانی و محل قیر برای این پروژه اعتبار جذب کنیم که پیچ های خطرناک زنجان – قره پشتلو - سرچم حذف و عرض راه نیز از 6 متر به 11 متر افزایش پیدا می کند.
وی، مسیر بعد از ارمغانخانه تا سرچم را حدود 40 کیلومتر برشمرد که 12 کیلومتر آن پیمان سپاری شده و در دست ساخت قرار دارد، قسمت انتهایی جاده خاکی به سرچم متصل و طی سالجاری آسفالت می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون استان زنجان چهار هزار کیلومتر راه روستایی دارد که 400 کیلومتر آن راه دسترسی است و نیازی به آسفالت ندارد.
سه هزار و 600 کیلومتر از این راه ها باید آسفالت شود که در استان از این مقدار سه هزار و 300 کیلومتر آسفالت شده است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.