عبدالحسین بختیاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به عملکرد کتابخانه های شهرستان در راستای ترویج کتابخوانی، ابراز کرد: سال 96 در سطح کتابخانه ها 180 نشست کتابخوانی و در زمینه مسابقات مکتوب و نویسندگی و نقاشی 104 مورد مسابقه برگزار شد همچنین جلسات نقد و بررسی کتاب، دوره های قصه گویی، نمایشگاه کتاب و برنامه های فرهنگی، آموزشی، داستان نویسی، خوشنویسی و برنامه های مناسبتی از دیگر برنامه ها بود.
بختیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 باب کتابخانه عمومی شامل 6 واحد کتابخانه شهری و 6 واحد کتابخانه روستایی همچنین 3 باب کتابخانه مشارکتی با همکاری سازمان ها در شهرستان ابهر فعالیت دارند، همچنین 12 ایستگاه مطالعه در اماکن عمومی راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد 200 هزار جلد کتاب در کتابخانه های شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر سرانه موجودی کتاب شهرستان، 1.3 کتاب است که باید به چهار کتاب برسد.
مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان ابهر با اشاره به وجود چهار هزار مترمربع فضای کتابخانه ای در شهرستان بیان کرد: به نسبت هر 100 نفر از کل جمعیت در حال حاضر سه مترمربع فضای کتابخانه های وجود دارد که باید به هشت مترمربع افزایش یابد که این شاخص با افتتاح کتابخانه مرکزی ارتقا می یابد.
وی یادآور شد: کتابخانه مرکزی و استاندارد، نیاز ضروری شهر ابهر است که با پیگیری و تدبیر مسئولان شهرستان امسال کار ساخت آن عملیاتی می شود.
این مسئول با اشاره به اعتبار مصوب 13 میلیارد ریالی در کمیته برنامه ریزی سال 96 شهرستان برای کتابخانه مرکزی ابهر، افزود: خوشبختانه با پیگیری مسئولان زمین مناسبی در میدان زیدالکبیر برای احداث کتابخانه مرکزی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: زمین مدرسه فرسوده حکیم هیدجی به منظور احداث این کتابخانه در نظر گرفته شده و با توجه به انتخاب پیمانکار و آماده شدن نقشه ها ساخت این پروژه بزودی آغاز می شود.
مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان ابهر بیان کرد: روستای فنوش آباد، تنها روستای شهرستان است که با داشتن شرایط لازم و جمعیت بالای 1500 نفر، فاقد کتابخانه است و با وجود پیگیری های لازم تلاش ها در این زمینه بی نتیجه بود و برای رفع نیاز چنین روستاهایی به کتابخانه می توان با در نظر گرفتن اعتباری کتابخانه سیار در آن راه اندازی کرد.
7324/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.