کورش حسنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد کتاب از سوی مردم در پایگاه اهدای کتاب اهدا شد و انجمن کتابخانه‌های عمومی نیز با هدف تشویق مردم به مطالعه آن را به شهروندان اهدا کرد.
وی بیان کرد: اجرای طرح عضویت رایگان از دیگر برنامه‌های فرهنگی برای افزایش سرانه مطالعه کتاب بین مردم است.
حسنی همچنین از برپایی نمایشگاه کتاب در تمام کتابخانه‌های عمومی گچساران خبر داد و افزود: که این نمایشگاه‌ها تا پایان هفته کتاب پذیرای علاقه‌مندان به کتابخوانی است.
وی بازدید دانش آموزان از کتابخانه‌های عمومی، مسابقه قصه خوانی برای دانش آموزان، نشست شاهنامه شناسی و تجلیل از کتابداران و کتابخوان های برتر را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در گچساران ذکر کرد.
حسنی بیان کرد: بیست و چهارمین دوره هفته کتاب امسال با شعار ایران می‌خواند از 24 آبان آغاز و برنامه‌های این هفته تا 30 آبان ماه ادامه خواهد داشت.
24 آبان ماه در سالنامه رسمی کشورمان به‌عنوان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار نام‌گذاری شده است.
حسنی عنوان کرد: تعداد کتابخانه‌های عمومی گچساران 12 باب است که بیش از 110 هزار نسخه کتاب در موضوع‌های مختلف ادبی، تاریخی، جغرافیایی، سیاسی و علمی در این کتابخانه‌ها وجود دارد.
وی گفت: این کتاب‌ها در قالب 80 عنوان کتاب آماده ارائه به علاقه‌مندان به کتابخوانی در گچساران است.
رئیس اداره امور کتابخانه‌های گچساران از مراجعه 25 هزار و 600 نفر به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: بیش از هفت هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: موسوی
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.