رباب عزیزخانی روز چهارشنبه در نشست معرفی و نقد و بررسی 16 کتاب منتخب ناشران بومی استان اردبیل در نمایشگاه کتاب اردبیل افزود: بیشتر کودکان و نوجوانان نیز از مطالعه کتاب های تالیف شده توسط نویسندگان بومی محروم هستند.
وی با اشاره به اینکه نویسندگان این استان در برخی موضوعات به دفعات زیاد، قلم فرسایی کرده اند، اظهار کرد: برخی موضوعات بکر در استان وجود دارد که می تواند سوژه خوبی برای نویسندگان و داستان نویسان باشد.
عزیزخانی همچنین با بیان اینکه نشست معرفی و نقد آثار ناشران برای اولین بار در اردبیل برگزار می شود، افزود: اداره کل کتابخانه های عمومی استان به عنوان نهادی که تشویق به مطالعه را در سرلوحه کار خود قرار داده از ناشران و کتابفروشان حمایت می کند تا اردبیل از نظر فعالیت های فرهنگی به جایگاه شایسته ای برسد.
او همچنین گفت: طراوت و رونق صنعت چاپ و نشر مستلزم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است چرا که با بهبود وضعیت مطالعه، میزان نشر و چاپ هم افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی کتابخانه های عمومی اردبیل ،در این نشست کتاب های 'بی ملاحظه' نوشته کاظم نظری بقا ، کنزالبکا سروده یوسف معماری ، دیوان صدری سروده خلیل ملاجوادی ، ادبیات فارسی و مستشرقین ، ترجمه و تفسیر دیوان حافظ به زبان ترکی سروده داوود طیب زاده مشگینی ، به ترتیب توسط محسن باکفی ، پریسا سلیمی ، حمید صفری ، سهیلا نبی زاده و نوذریان معرفی شدند.
نمایشگاه کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی با حضور 300 ناشر کشوری در نمایشگاه بین المللی اردبیل از 21 تا 26 آبان برای بازدید علاقمندان دایر است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.