به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، عاطفه زارعی افزود: این اقدام به مناسبت گرامیداشت بیست و پنجمین دوره «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» از 20 آبان آغاز شده و تا 30 آبان ماه ادامه می یابد.
وی با اشاره به اینکه بخشودگی جرائم دیرکرد، برابر موافقت دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انجام می‌شود، از اعضای کتابخانه خواست در این مدت 10 روز نسبت به بازگرداندن منابع امانت گرفته به کتابخانه‌ها اقدام کنند و مورد بخشودگی جرایم دیرکرد قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه این اقدام موجب ارجاع هرچه سریعتر منابع به کتابخانه‌ها و استفاده دیگر اعضا می‌شود، افزود: همایش استانی تکریم کتاب،کتابخوانی و کتابدار در بیست و پنجمین گرامیداشت دوره کتاب، کتابخوانی و کتابدار برگزار می شود.
وی اضافه کرد: 166 نشست کتاب‌خوان در سطح کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای در مدت طرح گرامیداشت دوره کتاب، کتابخوانی و کتابدار برگزار می شود و برگزاری 49 جلسه نقد کتاب و رونمایی از 14 عنوان کتاب از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.
زارعی با اشاره به برگزاری 366 برنامه متنوع نظیر قصه‌گویی، کاردستی، نقاشی، نمایشگاه کتاب، جمع‌خوانی، نمایش عروسکی، خلاصه‌نویسی، یادآوری کرد: کتابخانه شهر فرسفج در این هفته افتتاح می‌شود.
وی با بیان اینکه با افتتاح کتابخانه شهر فرسفج تعداد کتاب‌خانه های استان به 111 مجموعه می‌رسد که از این تعداد 47 کتابخانه روستایی و 64 کتابخانه شهری است، افزود: بیش از 70 هزار کتابخوان در این استان عضو فعال کتابخانه‌ها هستند.
گفتنی است در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی همدان وجود دارد.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.