دکتر مهدی بیگدلی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در ماههای اخیر زمزمه تغییر آیین نامه تاسیس داروخانه توسط وزارت بهداشت و درمان موجی از نگرانی و تشویش را در بین جامعه دارو سازان کشور ایجاد کرده است.
وی اظهار کرد: داروخانه به عنوان یک موسسه پزشکی و تکمیل کننده چرخه درمان از اهمیت بسزایی برخوردار است و داروسازان بدلیل دسترسی آسان، سریع و بدون هزینه مردم برای گرفتن مشاوره و درمان بیماریها نقش مهمی در تامین سلامت جامعه دارند.
بیگدلی خاطرنشان کرد: باوجود مکاتبات و جلسات متعدد انجمن داروسازان کشور با مسئولان و وزیر بهداشت و درمان و همچنین نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، بدون درنظر گرفتن نظرات کارشناسی دقیق انجمن داروسازان ایران و باوجود مخالفت داروسازان تغییرات آیین نامه تاسیس داروخانه توسط وزارت بهداشت تصویب و ابلاغ شده است.
وی بیان کرد: با اجرا شدن دستورالعمل سابق، حدفاصله قانونی مناسب با استانداردهای علمی و اقتصادی بین داروخانه ها وجود داشت که موجب ایجاد رقابت سالم، خدمت رسانی عادلانه و دسترسی آسان تمام اقشار جامعه بویژه مناطق شهری و روستایی کمتر برخوردار به خدمات دارویی شده بود.
رئیس انجمن داروسازان استان زنجان ادامه داد: با اجرایی شدن تغییرات در آیین نامه جدید فواصل داروخانه های موجود بسیار کم خواهد شد و با برداشته شدن محدویت فاصله، بطور مسلم داروسازان تمایل خواهندداشت که داروخانه خود را به داخل یا مجاورت ساختمانهای پزشکان و مناطق شهری برخوردار از امکانات خدمات پزشکی و درمانی منتقل کنند.
وی بیان کرد: تحقق این مهم موجب می شود نه تنها شهرک نشینان، مناطق شهری و روستایی که از خدمات محروم هستند، بیشترین آسیب را متحمل می شوند بلکه به نوعی موجب رقابت ناسالم و غیرحرفه ای بین داروخانه ها خواهد شد.
بیگدلی اظهار از امیدواری کرد: وزارت بهداشت و درمان در فاصله کوتاهی نسبت به عواقب این تصمیم آگاه شده و با حذف تغییرات جدید اعمال شده از بروز مشکلات آتی آن برای جامعه و نظام سلامت کشور پیشگیری کند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 130 داروخانه دولتی و خصوصی در استان فعالیت می کنند که از این تعداد 73 داروخانه خصوصی و دولتی به شهر زنجان اختصاص دارد.
200 دارو ساز نیز در بخش های دولتی و خصوصی استان زنجان مشغول بکار هستند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.