دکتر علیرضا بیگلری روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس و به همت خیر نیکوکار زنجانی یکی از مجهزترین و جامع ترین مراکز خدمات ژنتیک کشور در استان زنجان احداث می شود که با تحقق این مهم در بازه زمانی تعریف شده تحولی اساسی در ارائه خدمات تشخیصی درمانی در این حوزه را شاهد خواهیم بود.
وی اظهار کرد: با هدف پیشگیری از بیماری های ژنتیکی، با مشارکت یک خیر زنجانی مجهزترین مرکز خدمات ژنتیک شامل آزمایشگاه های تشخیصی، کلینیک های تخصصی در این استان احداث می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون زمین مورد نیاز این مرکز تحویل گرفته شده و تهیه مراحل اولیه نقشه این طرح نیز در حال انجام است که پس از کارهای مطالعاتی عملیات اجرایی آن امسال انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: طبق پیش بینی ها این مرکز طی 2 سال آینده فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد و خدمات مورد نیاز نه تنها برای این استان بلکه در سطح کشور نیز به متقاضیان و واجدان شرایط ارائه خواهد شد.
رئیس انستیتو پاستور ایران اضافه کرد: بر اساس برآوردها با مراجعه روزانه به این مرکز جامع ژنتیک در استان زنجان، تحولی مهم در خدمات رسانی در این حوزه به یکی از مراکز کامل و نمونه کشوری تبدیل خواهد شد
بیگلری افزود: هم اکنون تعداد قابل توجهی از نمونه های ژنتیک به خارج از کشور ارسال می شود که با بهره برداری از این مرکز جامع این مهم در کشور محقق شده و و به عبارتی خودکفایی حاصل خواهد شد.
وی بیان کرد: دریافت نمونه های مختلف از سراسر کشور و نیز مراجعه حضوری بیماران بصورت روزانه اقتصاد استان، رشد و توسعه را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.
رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: موضوع مهم دیگر اینکه بیشتر موارد بیماری ژنتیکی به تشخیص کامل نمی رسد و راه اندازی این مرکز جامع این امکان را فراهم می کند که این مهم با دقت و سهولت بیشتری انجام بگیرد.
وی خاطر نشان کرد: راه اندازی این مرکز در استان می تواند در حوزه آموزش علوم پزشکی نیز تحول اساسی ایجاد کند، زیرا امکان حصول به تشخیص نهایی بیماری های مختلف موجب خواهد شد که چشم انداز بهتری در ارتقای سطح ارائه خدمات گروههای هدف فراهم شود.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.