کامروز امینی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد ۳۴۸ بافت انسانی سانحه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج، مربوط به ۶۴ مسافر شامل قطعات مختلف اندام های بدن در اندازه‌های متفاوت به اداره کل پزشکی قانونی این استان تحویل داده شد.
وی افزود: در سه محموله اخیر دریافتی تا امروز چهارشنبه ، تعداد ۲۰ پیکر در وضعیت به نسبت کاملی قرار دارند که پس از دریافت نتایج آزمایش ها و جمع بندی سایر بقایا مراحل قانونی تحویل پیکر‌ها به خانواده‌ها در روز‌های آینده انجام می‌شود.
امینی تصریح کرد: تاکنون و بر اساس اعلام مرکز ژنتیک پزشکی قانونی استان فارس هویت 64 تن از پیکرهای جانباختگان این سانحه هوایی مشخص شده‌است که 23 مورد از این تعداد جواز دفن گرفته‌اند و 21 پیکر تحویل خانواده‌ها شده‌ است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 2 پیکر باقی مانده نیز متعلق به 2 کودک بوده که خانواده آنان برای تحویل این پیکر ها منتظر کامل شدن پیکر مادر کودکان و تحویل همزمان هر سه مورد هستند.
وی ابراز داشت: بافت‌های انسانی پس از مراحل نمونه برداری و کدگذاری در استان برای احراز هویت و تکمیل آزمایش‌ها به مرکز ژنتیکی پزشکی قانونی استان فارس ارسال می‌شوند.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هنوز هیچ اثری از پیکر 2 جانباخته دیگر این سانحه به‌دست نیامده و فاقد کد یا نمونه بافتی احراز هویت شده هستند.
امینی با اشاره به احراز فوت کلیه ۶۶ مسافر و کادر پرواز این هواپیما، اظهار داشت: ضمن هماهنگی با بازپرس ویژه سانحه هوایی و اخذ دستور قضایی، گواهی فوت برای هر یک از مسافرین بنا به درخواست خانواده‌ های آنان صادر و تحویل داده شده است.
پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح یکشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج شد و در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.