بهنام اوجاقلو روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: استان زنجان 110 واحد گلخانه در سطح 32 هکتار دارد که ابعاد این واحدهای گلخانه ای از 2 هزار و 700 تا سه هزار و 400 متر مربع است.
این مسئول اظهار کرد: در گذشته برای واحدهای گلخانه ای کمتر از ابعاد مشخص مجوزی صادر نمی شد در زمان حاضر برای هر سطحی از گلخانه ها مجوز داده می شود.
اوجاقلو خاطرنشان کرد: علاوه بر این مورد بیان شده، در گذشته گلخانه باید خارج از حریم منطقه مسکونی بود که در حال حاضر این مورد نیز حذف شده و برای تاسیس گلخانه در داخل محدود مسکونی و خارج از آن نیز مجوز صادر می شود و هیج محدودیتی در صدور مجوز وجود ندارد.
وی به محصولات تولیدی در گلخانه های استان زنجان اشاره کرد و افزود: این محصولات خیار، سبزیجات، توت فرنگی، کلم بروکلی، کاهو، گوجه فرنگی، فلفل، توت فرنگی و نشاء است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اضافه کرد: سالانه در هفت هکتار از گلخانه های استان زنجان 713 تن سبزی، فلفل، خیار و گوجه فرنگی، در 14 هکتار یکهزار و 160 تن توت فرنگی، در 1.7 دهم هکتار 50 تن کاهو، کلم بروکی، سبزی های خوردنی و بادمجان برداشت می شود.
اوجاقلو اظهار کرد: علاوه بر این محصولات سالانه 107 میلیون و 500 هزار اصله نشاء گوجه فرنگی، پیاز و دیگر محصولات تولید و وارد بازار می شود.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود سه میلیون تن انواع محصول کشاورزی در بخش های زراعی، باغی، دامی و شیلات استان زنجان تولید می شود.
7325/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.