به گزارش ایرنا، شاید اگر ایستادگی یک مرد در برابر قانون کاپیتولاسیون نبود، افشاگری انقلاب سفید رخ نمی داد و سخنرانی های خانمان برانداز پهلوی شکل نمی گرفت، هرگز فکر انقلابی هم در ذهن مردمی که زیر فشار رژیم ستمشاهی بودند رسوخ پیدا نمی کرد.
وقایع سال 41 فقط جرقه ای بود تا مردی پرچمی را به دست گیرد که پشتیبان آن را خود خداوند متعال معرفی می کرد، پرچمی که سرانجام آن براندازی حکومتی طاغوتی و تاسیس حاکمیتی مبتنی بر ارزش های انسانی بود.
امام خمینی(ره) مخ تنها توانست انقلاب اسلامی مردم ایران به پیروزی برساند و در برابر رژیم پهلوی مقاومت کند، بلکه تمام معادلات جهانی را به هم ریخت و چهره جدیدی از سیاست جهانی را رونمایی کرد.
زمانی ارادت و پیروی بی چون و چرای مردم از این بزرگ مرد انقلاب روشن شد که جنگ تحمیلی آغاز شد و مرد و زن و جوان و پیر در دفاع از نهال نو بنیاد انقلاب اسلامی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند، مردمی که امام راحل را رهبر تمام عیار خود می دانستند و جان دادن در مسیر اطاعت از وی را وظیفه ای الهی.
با این حال 14 خرداد 68، یکی از سنگین ترین وقایع تاریخ انقلاب اسلامی رخ داد و امام مردم ایران را با قلبی آرام ترک کرد.
استاندار زنجان این واقعه را رویدادی غم بار برای تمام مردم ایران برشمرد و گفت: این آزادمردبا مدد الهی و تکیه بر فرهنگ غنی اسلامی و پشتیبانی مردم، نظام جمهوری اسلامی را بنا نهاد و طومار ننگین استبداد شاهنشاهی را در هم پیچید.
اسدالله درویش امیری اضافه کرد: درخشش افکار بلند امام خمینی(ره) در زمینه های عرفانی و اخلاقی و آموزه های معنوی معظم له، در ذهن مردم ایران اثرات ماندگاری بر جای گذاشته، به طوریکه اندیشه و رفتار ایرانیان به صورت طولانی از نفوذ افکار درخشان این شخصیت و اندیشمند بزرگ برای همیشه ماندگار و متاثر خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان هم تاکید کرد که وداع بی نظیر و فراموش نشدنی ملت وفادار ایران با بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی هرگز از خاطره جهانیان فراموش نخواهد شد.
حجت الاسلام علی خاتمی امام راحل را مردی تکرار نشدنی در تاریخ ایران برشمرد و سیره و سبک زندگی وی را سرشار از درس برای مسئولان و مردم در شرایط کنونی اعلام کرد.
فرماندار شهرستان زنجان امام راحل را از شخصیت های تاثیرگذار تاریخ معاصر ایران خواند که در جهان منشا بسیاری از تحولات شده است و گفت: امروز تمام آزادی خواهان جهان امام خمینی(ره) را به عنوان یکی از الگوهای خود معرفی می کنند.
رضا عسگری افزود: امام خمینی(ره) برای مردم ایران که قرن ها تحت سلطه استبداد بودند، عزت دوباره ای بخشید و عظمت آن را با اعتماد به نفسی که مردم داد، زنده کرد.
وی یادآورشد: مهمترین اقدامی که امام برای مردم ایران انجام داد، زنده کردن روحیه خودباوری و تکیه بر توانمندی هایی بود که تا قبل از پیروزی انقلاب سرکوب می شد.
استاد علوم سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد زنجان هم اظهار کرد: در باب شخصیت امام خمینی(ره) گاهی زبان قاصر و شخصیت ایشان به قدری والا و الهی است که در اندیشه بشری جای نمی گیرد.
فرشد جعفری خاطر نشان کرد: در زمانه ای ایشان ظهور کردند و رهبری یکی از منحصر به فردترین انقلاب های جهان را بر عهده گرفتند که این انقلاب تفاوت چشم گیری با سایر انقلاب های جهان داشت.
وی ادامه داد: زمانه ای که ایدئولوژی لیبرالیسم در یک سو با اندیشه جدایی دین از اجتماع و سیاست یکه تازه میدان بود و در سوی دیگر ایدئولوژی مارکسیسم با همان اندیشه با شکل و شمایل دیگری میدان داری پهنه سیاست و روابط بین املل را برعهده داشت.
جعفری اضافه کرد: امام راحل با شخصیت منحصر به فرد خود در یک چنین دوره ای پیروزی انقلابی را رقم زد که از یک سو رویگردان از لیبرالیسم غرب بود و از سوی دیگر رویگردان از مارکسیسم شرق.
وی گفت: این نشان دهنده این است که اندیشه و شخصیت امام خمینی(ره) بر مبنای اصل مشروع و صحیح ولایت مطلقه فقیه توانست این ایده را بر جهانیان ارائه دهد که دین از اجتماع و سیاست جدا نیست و ما می توانیم و توانستیم با اتحاد دین و سیاست و اجتماع یکی از الهی ترین نظام های سیاسی را بر حسب سنت والای اسلامی برقرار کنیم.
30 سال از رحلت جانگدار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی سپری می شود، در حالی که همچنان سخنان و رهنمودهای وی راهگشای بسیاری از سیاست مداران و تصمیم گیرندگان کشور است.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.