دکتر عظیم معتمد فر یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد: دیالیز صفاقی یکی از روش های دیالیز است که دیروز برای نخستین بار در خوزستان بر روی یک بیماری دیالیزی در بیمارستان گلستان اهواز انجام گرفت در این روش از پرده صفاق موجود در شکم جهت دفع سموم استفاده می شود که بدون شکاف دادن بدن و بیهوشی و تنها با استفاده از دستگاه های پیشرفته تصویربرداری و ایجاد یک سوراخ کوچک و با استفاده از یک لوله سموم از بدن خارج شد.
وی گفت: این عمل در گذشته بر روی افراد دیالیزی با باز کردن شکم یا ایجاد سه سوراخ و هدایت دوربین هایی به داخل شکم و همراه با بیهوشی انجام می گرفت که در حال حاضر با استفاده از دستگاههای پیشرفته تصویربرداری و سونوگرافی موجود در بیمارستان گلستان قادر هستند که بدون نیاز به بیهوشی و از بیرون بدن به صورت لحظه ای وضعیت بدن بیمار را به تصویر کشیده و پزشک می تواند بدون ایجاد برش های جراحی به درمان بیمار بپردازد .
عضو هیات علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز درادامه اضافه کرد: در حال حاضر خدمات فوق تخصصی ( اینترنشنال رادیولوژی) در 2 بیمارستان گلستان و امام خمینی (ره) اهواز به بیماران استان و استان های مجاور ارائه می شود.
این فوق تخصص رادیولوژی مداخله ای بیان کرد: روش های درمانی که به کمک دستگاه های تصویربرداری و سونوگرافی انجام می شود از معجزات علم پزشکی جدید است که بدون بکارگیری روش های جراحی قبلی بسیاری از بیماری ها از جمله توده های تیروئید و خونریزی های بعد از زایمان و بسیاری از بیماری های دیگر را می توان درمان کرد.
دکتر معتمد فر با اشاره به مزایای استفاده از این روش جراحی اظهار داشت: در این روش فرد بیهوش نمی شود و دچار عوارض بیهوشی نخواهد شد و بدون شکافتن بدن و تنها با ایجاد یک سوراخ در بدن امکان درمان فرد بیمار وجود دارد و چند ساعت پس از عمل نیز مرخص می شود.
7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.