دکتر مجید معیاری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: عمل جراحی تعویض مفصل ران نوعی به تعویض مفصل لگن هم معروف است در در این عمل پزشک جراح ارتوپد، مفصل ران بیمار را که خراب شده است برداشته و محلی که خالی می‌ماند با استفاده از سیمان و پروتز پر می‌کنند، و به جای آن یک مفصل مصنوعی می گذارد.
وی اظهارکرد: شایعترین علت خراب شدن مفصل ران آرتروز یا ساییدگی مفصل به دلایل مختلف است.
مدیرشبکه بهداشت و درمان محلات بیان کرد: عمل تعویض مفصل ران در گذشته تنها در مرکز استان اراک انجام می‌شد و بیماران محلات در این درمان با مشکلات متعددی مواجه می شدند.
معماری اظهارکرد: این عمل در بیمارستان محلات بر روی 2 بیمار 87 ساله و 92 ساله انجام شد که با وجود کهولت سن بیماران و ریسک بالای عمل به دلیل سابقه بیماری قلبی، فشار خون و دیابت ، جراحی با موفقیت انجام شد.
وی افزود:بیماران عمل شده در بیمارستان محلات به دنبال زمین خوردن دچار شکستی گردن و استخوان فمور بودند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات گفت: در استان‌های دیگر 48 ساعت مدت زمان انجام این جراحی و مراقبت های درمانی و بستری است ولی در بیمارستان محلات این زمان تا ترخیص 24 ساعت است.
15 پزشک متخصص در 12 رشته در درمانگاه تخصصی این شهرستان به صورت تمام و پاره وقت به خدمات درمانی مشغول هستند و این شهرستان نیازمند متخصص پاتالوژیست است.
شهرستان محلات واقع در جنوب استان مرکزی دارای یک بیمارستان 96 تختخوابی امام خمینی (ره)است که ضریب اشغال تخت آن 48درصد است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.